Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej - wywiad

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 14-09-2016, 09:53
Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej - wywiad
Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej

- Sądzę, że branża zamknie ten rok na niewielkim plusie – wielkościowo będzie to ok. 1%. Może się wydawać, że to niewspółmiernie mało do tego, jak obiecująco zaczął się rok. Trzeba jednak pamiętać, że co prawda czerwiec był pogodny, ale już lipiec i początek sierpnia nas nie rozpieszczały, a przed nami jesień i zima – czyli mniej piwne miesiące. Poza tym przy tym stopniu nasycenia rynku – statystycznie 97 l/os. rocznie – dalsze zwiększenie konsumpcji jest niezwykle trudne - mówi w wywiadzie dla www.portalspozywczy.pl, Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej.

Jak Pan ocenia rynek piwa po ośmiu miesiącach roku? Jak może zachować się rynek w całym 2016 roku (wolumenowo i wartościowo)? Jakie czynniki wpływają na rynek w tym roku?

Czynnikiem, który w tym roku miał pewien wpływ na zwiększenie konsumpcji piwa w Polsce, były z pewnością duże wydarzenia sportowe. Sklepy przygotowywały się na tę okazję już od początku sezonu piwnego i między innymi dzięki temu w pierwszym półroczu (styczeń – czerwiec) cała branża odnotowała wzrost rzędu 5 p.p. w porównaniu do analogicznego okresu w 2015 r. [KP za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, cała Polska]. Jako duży sukces oceniamy dedykowane kibicom aktywacje marki Tyskie, realizowane w ramach kampanii „Najlepsze w naszej historii”, i kampanię Lecha „Grasz czy grasz?”.

Nie można jednak przeceniać tzw. efektu Euro. Wspomniane kampanie zbiegły się w czasie z wprowadzeniem na rynek naszych tegorocznych nowości – Książęce Golden Ale (pierwszego w ofercie KP piwa górnej fermentacji), niepasteryzowanego PraŻubra i Lecha Ice Mojito (miks piwny o smaku popularnego drinka i zawartości alkoholu 2%) – oraz akcją „Dwa Szybkie Żubry”, największą jak dotąd promocją marki Żubr, w której rozdaliśmy aż 14 milionów piw. Dodatkowo na starcie obecnego sezonu piwnego aura była znacznie bardziej łaskawa niż w 2015 r. To wszystko spowodowało, że konsumenci chętniej sięgali po piwo niż przed rokiem.

Sądzę, że branża zamknie ten rok na niewielkim plusie – wielkościowo będzie to ok. 1%. Może się wydawać, że to niewspółmiernie mało do tego, jak obiecująco zaczął się rok. Trzeba jednak pamiętać, że co prawda czerwiec był pogodny, ale już lipiec i początek sierpnia nas nie rozpieszczały, a przed nami jesień i zima – czyli mniej piwne miesiące. Poza tym przy tym stopniu nasycenia rynku – statystycznie 97 l/os. rocznie – dalsze zwiększenie konsumpcji jest niezwykle trudne. Trudne, ale wykonalne – dzięki przemyślanym strategiom  marketingowym, innowacjom i umiejętności trafienia w potrzeby poszczególnych grup odbiorców.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • menago 14-09-2016, 18:07:
"Nie mamy pełnych danych, które pozwoliłyby nam podsumować sprzedaż w okresie mistrzostw " - wolne żarty, w korporacji która raportuje dzienną sprzedaż, nie ma wyniku za okres Euro ? Czytam to inaczej - wyniki są kiepskie więc się nimi nie chwalimy...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 494) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.