Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej - wywiad

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 14-09-2016, 09:53
Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej - wywiad
Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej

- Sądzę, że branża zamknie ten rok na niewielkim plusie – wielkościowo będzie to ok. 1%. Może się wydawać, że to niewspółmiernie mało do tego, jak obiecująco zaczął się rok. Trzeba jednak pamiętać, że co prawda czerwiec był pogodny, ale już lipiec i początek sierpnia nas nie rozpieszczały, a przed nami jesień i zima – czyli mniej piwne miesiące. Poza tym przy tym stopniu nasycenia rynku – statystycznie 97 l/os. rocznie – dalsze zwiększenie konsumpcji jest niezwykle trudne - mówi w wywiadzie dla www.portalspozywczy.pl, Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej.

Jak Pan ocenia rynek piwa po ośmiu miesiącach roku? Jak może zachować się rynek w całym 2016 roku (wolumenowo i wartościowo)? Jakie czynniki wpływają na rynek w tym roku?

Czynnikiem, który w tym roku miał pewien wpływ na zwiększenie konsumpcji piwa w Polsce, były z pewnością duże wydarzenia sportowe. Sklepy przygotowywały się na tę okazję już od początku sezonu piwnego i między innymi dzięki temu w pierwszym półroczu (styczeń – czerwiec) cała branża odnotowała wzrost rzędu 5 p.p. w porównaniu do analogicznego okresu w 2015 r. [KP za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, cała Polska]. Jako duży sukces oceniamy dedykowane kibicom aktywacje marki Tyskie, realizowane w ramach kampanii „Najlepsze w naszej historii”, i kampanię Lecha „Grasz czy grasz?”.

Nie można jednak przeceniać tzw. efektu Euro. Wspomniane kampanie zbiegły się w czasie z wprowadzeniem na rynek naszych tegorocznych nowości – Książęce Golden Ale (pierwszego w ofercie KP piwa górnej fermentacji), niepasteryzowanego PraŻubra i Lecha Ice Mojito (miks piwny o smaku popularnego drinka i zawartości alkoholu 2%) – oraz akcją „Dwa Szybkie Żubry”, największą jak dotąd promocją marki Żubr, w której rozdaliśmy aż 14 milionów piw. Dodatkowo na starcie obecnego sezonu piwnego aura była znacznie bardziej łaskawa niż w 2015 r. To wszystko spowodowało, że konsumenci chętniej sięgali po piwo niż przed rokiem.

Sądzę, że branża zamknie ten rok na niewielkim plusie – wielkościowo będzie to ok. 1%. Może się wydawać, że to niewspółmiernie mało do tego, jak obiecująco zaczął się rok. Trzeba jednak pamiętać, że co prawda czerwiec był pogodny, ale już lipiec i początek sierpnia nas nie rozpieszczały, a przed nami jesień i zima – czyli mniej piwne miesiące. Poza tym przy tym stopniu nasycenia rynku – statystycznie 97 l/os. rocznie – dalsze zwiększenie konsumpcji jest niezwykle trudne. Trudne, ale wykonalne – dzięki przemyślanym strategiom  marketingowym, innowacjom i umiejętności trafienia w potrzeby poszczególnych grup odbiorców.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • menago 14-09-2016, 18:07:
"Nie mamy pełnych danych, które pozwoliłyby nam podsumować sprzedaż w okresie mistrzostw " - wolne żarty, w korporacji która raportuje dzienną sprzedaż, nie ma wyniku za okres Euro ? Czytam to inaczej - wyniki są kiepskie więc się nimi nie chwalimy...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH