Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej - wywiad

Strona 2 z 6

 Jakie zmiany są widoczne na rynku piwa w Polsce obecnie? Czy widać zmiany w trendach i w zachowaniu konsumentów czy jednak trendy są wciąż te same? Jakie?

Po trzech latach intensywnego wzrostu piw typu shandy i radler, czyli mieszanek piwa z lemoniadą czy colą, obserwujemy ustabilizowanie się tej kategorii. Jednocześnie piwa tego rodzaju mogą stanowić punkt wyjścia dla kolejnych innowacji, takich jak choćby Lech Ice Mojito. Sądzę, że segment ten nadal ma spory potencjał, ponieważ ze względu na swój smak oraz niską zawartość alkoholu, piwne miksy trafiają w gust młodych dorosłych (18+) i są chętnie wybierane podczas spotkań w gronie mieszanym, angażujących  kobiety i mężczyzn. Młodzi konsumenci chętniej wybierają także piwa smakowe – słodkie, ale z charakterem – takie jak nasz Redd’s Malina z Granatem czy Gruszka z Chili.

Co ważne, to właśnie smak (jako ogólną kategorię) konsumenci wskazują jako główny powód picia piwa i kryterium wyboru danej marki. Cena, intensywność smaku, goryczka czy wreszcie zawartość alkoholu w piwie są wymieniane dopiero w dalszej kolejności [„Wizerunek piwa w kontekście innych alkoholi – raport”, badanie GfK dla PZPPP „Browary Polskie”, listopad 2014.].

Orzeźwienie, przyjemność płynąca ze smaku, delektowanie się nutami smakowo-zapachowymi, nieśpieszne sączenie – to wszystko powoduje, że konsumenci coraz chętniej sięgają po piwa o obniżonej zawartości alkoholu, jak wspomniane miksy piwne, albo piwo bezalkoholowe. W latach 2014-2016 sprzedaż piwa o obniżonej zawartości alkoholu wzrosła o 70%, a piwa bezalkoholowego jeszcze bardziej – o niemal 200% za sprawą niskiej bazy [KP za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, cała Polska]. Odpowiadamy na wyraźne zapotrzebowanie ze strony konsumentów, których jest potężna rzesza. To już nie tylko kierowcy, ale także biznesmeni na służbowych spotkaniach, rowerzyści, osoby uprawiające sport czy po prostu takie, które chcą ugasić pragnienie piwem w plenerze i lubią jego smak, ale bez procentów.

Trwająca w Polsce od dłuższego czasu moda na piwo spowodowała intensywny rozwój piw specjalnych (pszenicznych, porterów, piw w stylu IPA czy APA), które rosną w tempie ok. 25% rocznie [KP za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, cała Polska]. Przejawia się ona nie tylko sięganiem po nowości, eksperymentowaniem, poszukiwaniem ciekawostek. Widać też chęć poszerzania swojej wiedzy o piwie, co z kolei powoduje, że rosną oczekiwania konsumentów względem nas, piwowarów. Obecnie dla wielu miłośników piwa liczą się przede wszystkim interesujące doznania i walory smakowe. Stąd wciąż rosnące zainteresowanie segmentem specjalności. Konsumenci chętnie sięgają także po specjalności bazujące na ich ulubionych lagerach, takie jak większa część naszej Kolekcji Książęcego. Wierzymy też, że pociągać ich będą nowe style, jak na przykład Książęce Golden Ale, będące piwem górnej fermentacji. Cieszące się zainteresowaniem piwne specjalności to też zazwyczaj wyższa półka cenowa, co pokazuje, że Polacy są w stanie wydać na piwo więcej niż kiedyś i coraz chętniej wybierają marki premium.

więcej informacji:

Andrew Highcock RSS ALERT    /    Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    SABMiller RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • menago 2016-09-14 18:07:28
    \"Nie mamy pełnych danych, które pozwoliłyby nam podsumować sprzedaż w okresie mistrzostw \" - wolne żarty, w korporacji która raportuje dzienną sprzedaż, nie ma wyniku za okres Euro ? Czytam to inaczej - wyniki są kiepskie więc się nimi nie chwalimy...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.228.41.66
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.