Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Browary ważą siły na zamiary

  • Autor: Paulina Mroziak
  • Data: 25-06-2013, 14:21
Browary ważą siły na zamiary

Mimo pesymistycznych wieści z rynku piwa i informacji o problemach z rynku browarów regionalnych, segment piw lokalnych stale się rozwija - browary rozszerzają dystrybucję, przejmują i inwestują w moce. Warto jednak zapytać, jak wyglądają strategie polskich lokalnych browarów na najbliższe lata?

Nadejście wiosny okazało się dobre dla segmentu browarów regionalnych, które zyskują na tym, że oferują produkty ciekawe, nowe i niszowe. - W kwietniu br. zanotowaliśmy bardzo wysoki - około 20-proc. wzrost rdr sprzedaży piw z browarów Ciechan i Lwówek Śląski.

 

To bardzo dobra wróżba na tegoroczny sezon letni - mówi Marek Jakubiak, właściciel grupy Browary Regionalne Jakubiak. Jak szacuje, w 2013 roku wzrost sprzedaży piw z browarów grupy powinien sięgnąć około 20 proc. Rozwój dystrybucji

Producenci regionalnych piw zgodnie przyznają, że wzrosty sprzedaży to w dużej mierze zasługa rozwoju sieci sprzedaży - sieci handlowe przekonały się do tego typu produktów.

Ponadto niewielkie browary wciąż inwestują w logistykę.

Grupa Browary Regionalne Jakubiak uruchomiła w marcu br. duże centrum dystrybucyjno-biurowego w Łomiankach pod Warszawą. Zamknięto wszystkie mniejsze oddziały w stolicy i przeniesiono je do nowego kompleksu. W planach są inwestycje w logistykę w innych miastach i regionach Polski.

Właściciel Ciechana przyznaje, iż nowe inwestycje są jednym z czynników stałych wzrostów sprzedaży.

Wszystkie browary, które mają plany rozwoju, stawiają w dużej mierze na rozwój dystrybucji. - W ubiegłym roku nawiązaliśmy współpracę z wieloma dystrybutorami i sieciami handlowymi, wśród których znalazły się m.in.: Tesco, Intermarche, Real, Piotr i Paweł, Żabka, Makro, Polomarket, Dino - mówi Krzysztof Panek, prezes Browaru Fortuna z Miłosławia.

Również Browar Jagiełło z Chełma liczy na szerzą współpracę z sieciami handlowymi, głównie dzięki wzbogaceniu portfolio oferowanych piw.

- Współpracujemy z takimi sieciami jak E.Leclerc, Tesco, Kaufland czy Makro. Prowadzimy zaawansowane rozmowy z dwiema nowymi sieciami, którym zaoferowaliśmy nowości - potwierdza Lucjan Jagiełło,właściciel browaru.

Rozwój dystrybucji w wielu przypadkach to także postawienie na własne sieci sprzedaży. I tak np. Browar Witnica z powodzeniem rozwija - na razie na terenie byłego województwa gorzowskiego - sieć sprzedaży piw bezpośrednio z browaru. Ta strategia realizowana jest przez handlowców, pracowników browaru.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH