Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

Browary ważą siły na zamiary

Mimo pesymistycznych wieści z rynku piwa i informacji o problemach z rynku browarów regionalnych, segment piw lokalnych stale się rozwija - browary rozszerzają dystrybucję, przejmują i inwestują w moce. Warto jednak zapytać, jak wyglądają strategie polskich lokalnych browarów na najbliższe lata?

Browary ważą siły na zamiary

Nadejście wiosny okazało się dobre dla segmentu browarów regionalnych, które zyskują na tym, że oferują produkty ciekawe, nowe i niszowe. - W kwietniu br. zanotowaliśmy bardzo wysoki - około 20-proc. wzrost rdr sprzedaży piw z browarów Ciechan i Lwówek Śląski.

 

To bardzo dobra wróżba na tegoroczny sezon letni - mówi Marek Jakubiak, właściciel grupy Browary Regionalne Jakubiak. Jak szacuje, w 2013 roku wzrost sprzedaży piw z browarów grupy powinien sięgnąć około 20 proc. Rozwój dystrybucji

Producenci regionalnych piw zgodnie przyznają, że wzrosty sprzedaży to w dużej mierze zasługa rozwoju sieci sprzedaży - sieci handlowe przekonały się do tego typu produktów.

Ponadto niewielkie browary wciąż inwestują w logistykę.

Grupa Browary Regionalne Jakubiak uruchomiła w marcu br. duże centrum dystrybucyjno-biurowego w Łomiankach pod Warszawą. Zamknięto wszystkie mniejsze oddziały w stolicy i przeniesiono je do nowego kompleksu. W planach są inwestycje w logistykę w innych miastach i regionach Polski.

Właściciel Ciechana przyznaje, iż nowe inwestycje są jednym z czynników stałych wzrostów sprzedaży.

Wszystkie browary, które mają plany rozwoju, stawiają w dużej mierze na rozwój dystrybucji. - W ubiegłym roku nawiązaliśmy współpracę z wieloma dystrybutorami i sieciami handlowymi, wśród których znalazły się m.in.: Tesco, Intermarche, Real, Piotr i Paweł, Żabka, Makro, Polomarket, Dino - mówi Krzysztof Panek, prezes Browaru Fortuna z Miłosławia.

Również Browar Jagiełło z Chełma liczy na szerzą współpracę z sieciami handlowymi, głównie dzięki wzbogaceniu portfolio oferowanych piw.

- Współpracujemy z takimi sieciami jak E.Leclerc, Tesco, Kaufland czy Makro. Prowadzimy zaawansowane rozmowy z dwiema nowymi sieciami, którym zaoferowaliśmy nowości - potwierdza Lucjan Jagiełło,właściciel browaru.

Rozwój dystrybucji w wielu przypadkach to także postawienie na własne sieci sprzedaży. I tak np. Browar Witnica z powodzeniem rozwija - na razie na terenie byłego województwa gorzowskiego - sieć sprzedaży piw bezpośrednio z browaru. Ta strategia realizowana jest przez handlowców, pracowników browaru.

więcej informacji:

Marek Jakubiak RSS ALERT    /    Lucjan Jagiełło RSS ALERT    /    Browary Regionalne Jakubiak RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.129.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.