Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Główny sommelier Lidla: Polskie wina spokojnie mogą konkurować z zagranicznymi (wywiad)

  • Autor: Jakub Szymanek/portalspozywczy.pl
  • Data: 07-09-2018, 14:22
Główny sommelier Lidla: Polskie wina spokojnie mogą konkurować z zagranicznymi (wywiad)
fot. shutterstock.com

Po raz trzeci polskie wino Polka powróciło na sklepowe półki sieci Lidl. Współpraca krakowskiej winnicy Srebrna Góra z dyskontem stała się okazją do rozmowy na temat rynku wina w Polsce. O postrzeganiu tego trunku przez polskie społeczeństwo, edukacji, najchętniej kupowanych winach w Winnicy Lidla opowiada Michał Jancik, główny sommelier Lidla.

Polska nie jest winnym krajem. Więcej spożywa się u nas innych trunków. Jak Pan ocenia podejście Polaków do wina?

Polacy podchodzą do wina w różny sposób w zależności od regionu, w którym mieszkają, poziomu zamożności i wykształcenia. Na pewno wiedzą o winach więcej niż kilka lat temu. Przede wszystkim zaczynają zwracać uwagę na informacje na etykietach butelek. Dla części naszych rodaków nie są obce nazwy szczepów winogron, dzięki czemu łatwiej później sprzedać wino, które na etykiecie ma podaną nazwę odmiany np. Merlot lub Chardonnay niż wino, którego producent używa wymyślonej nazwy marki, pod którą najczęściej kryje się kupaż wieloszczepowy. Wino mieszane z wielu odmian ma trudny do wyobrażenia smak, podczas gdy jednoszczepowe od razu wskazuje na konkretne walory organoleptyczne.

Na tej podstawie wynikła popularność win z krajów Nowego Świata jak Chile, Australia czy Stany Zjednoczone, w których wina jednoszczepowe przeważają w produkcji. Mówiąc o winach z Nowego Świata, spełniają one oczekiwania stawiane przez polskich konsumentów pod względem smaku, ponieważ nie są bardzo kwaśne, a polscy konsumenci rzadziej wybierają wina o wysokiej kwasowości. W dużym stopniu uogólniając: im cieplejszy klimat, tym kwasowość w winie jest niższa. Niska kwasowość, wyższy poziom alkoholu i wyraźne aromaty – takie parametry odpowiadają naszym konsumentom. Nadal najpopularniejszym typem wina w Polsce jest wino półsłodkie.

Wspomniał Pan o parametrach wina i kryteriach, które decydują o najczęstszych wyborach zakupowych. Jak jest to postrzegane przez sieć i jaką rolę odgrywa w tym Winnica Lidla?

Na portalu Winnicalidla.pl dominują wina wytrawne. Staramy się edukować konsumentów, aby wino wykorzystywać jako napój alkoholowy spożywany w trakcie konsumpcji, który może wzbogacić smak potrawy i nadać mu inny wymiar.

Platforma Winnica Lidla jest miejscem, gdzie o winie naprawdę sporo można się dowiedzieć. Na stronie pojawiają się wpisy blogowe i teksty, w których znajdziemy informacje na temat regionów winiarskich, specyfiki produkcji win czy doboru do potraw. Ponadto, przeczytać można, jak na smak wina wpływają temperatury podania, napowietrzanie i rodzaj kieliszka. Te informacje są ważne, gdyż od tych czynników zależy, czy dany trunek będzie nam smakować czy nie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 782) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.