REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Grupa Jantoń podsumowuje rok i mówi o planach na 2016 r. (pełna rozmowa)

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-01-2016, 11:04
Grupa Jantoń podsumowuje rok i mówi o planach na 2016 r. (pełna rozmowa)
Jacek Jantoń, prezes Grupy Jantoń fot. Newseria

Jacek Jantoń prezes i właściciel spółki Jantoń w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl podsumowuje rok 2015 i mówi o planach grupy alkoholowej na rok kolejny.

REKLAMA

Jak minął 2015 rok firmie Jantoń pod kątem wolumenu i wartości sprzedaży? Czy to był dobry rok dla spółki?

To był dobry rok, rok dużego rozwoju. Odnotujemy w tym roku spory przyrost przychodów, a jeśli chodzi o wynik finansowy i rentowność, to pewnie będzie na nieco niższym poziomie, dlatego, że był to rok dużych inwestycji w struktury handlowe i mocną ich rozbudowę.

Zwiększyliśmy zatrudnienie o kilkadziesiąt osób w grupie handlowej, co pociągnęło za sobą określone koszty, a efektów spodziewamy się w przyszłym roku.

Zatrudniliśmy blisko 100 osób, więc ciągnie to za sobą duże koszty pracownicze.

Część efektów jest już dziś widoczna w postaci znacznego wzrostu przychodów – rzędu kilkunastu procent - natomiast portfolio asortymentowe cały czas się przesuwa z produktów mniej rentownych w kierunku bardziej rentownych w związku z tym rentowność powinna jak najbardziej wzrastać, ale jak wspomniałem, wzrosły koszty ze względu na rozbudowanie grupy handlowej. Mam nadzieję, że profity w postaci wyniku finansowego przyjdą w przyszłym, 2016 roku.

Jak wygląda sprzedaż alkoholi firmy Jantoń w 2015 roku pod względem wolumenów?

Na pewno będzie wzrost, ale większy wzrost odnotujemy pod względem wartości niż ilości, co wynika właśnie ze zmieniającej się struktury asortymentowej.

Jeśli chodzi o cydr to nie chciałbym wymieniać dokładnych liczb, ale dynamika sprzedaży naszego Cydru Dobrońskiego będzie większa niż pozostałych asortymentów i będzie to dynamika rzędu kilkudziesięciu procent.

Jak Pan skomentuje informacje, że wiceliderem rynku cydru została Grupa Żywiec zastępując na tym miejscu firmę Jantoń?

Na pewno będziemy walczyć na tym rynku, ale nie znam dokładnych danych na ten temat, więc dopiero po zamknięciu roku będziemy mogli się do tego odnieść i ustosunkować.  Na pewno Strongbow jest dziś dużą marką i silnym konkurentem, ale konkurentów jest wielu i trzeba sobie z tym radzić.

Czy w 2016 roku Jantoń będzie zwiększać produkcję cydru?

Zdecydowanie tak, mamy takie plany rozwoju i zakładamy wzrost w przyszłym roku również rzędu kilkudziesięciu procent. Nie zakładamy wzrostów dwu- czy trzykrotnych. Cydr jest dziś dla nas ważną grupą asortymentową, ale tylko jedną z ważniejszych.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • P.P. 03-02-2016, 06:17:
Po co ten wywiad .Rozmowa w stylu blablabla.
Nie znam cyfr ,nie mam danych itp .Nie szkoda czasu na takie rozmowy?
  • SOPLICA 18-01-2016, 19:32:
ALE SIE GOŚĆ LANSUJE , PEWNIE ZARAZ ZNOWU SIE SPRZEDA

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 542) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH