Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec (pełna rozmowa)

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-03-2017, 13:34
Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec (pełna rozmowa)
Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec, fot. Grupa Żywiec

Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec mówi serwisowi portalspozywczy.pl o trendach na rynku piwa w 2016 roku oraz o przewidywanych trendach i rozwoju branży w tym roku, a także o wynikach i działaniach Grupy Żywiec. Portalspozywczy.pl pytał też o wpływ zmian właścicielskich w Kompanii Piwowarskiej na branżę.

Jak Pan ocenia rok 2016 dla branży piwnej w Polsce?

W 2016 roku rynek piwa urósł w ujęciu ilościowym (2,1 proc.) jednak w ujęciu wartościowym sprzedaż piwa wzrosła tylko o 1,4 proc. co oznacza spadek średniej ceny piwa o około 3 grosze. Powodem tego spadku jest dalsza konsolidacja w handlu, wzrost znaczenia dyskontów oraz duża aktywność promocyjna na rynku.

W ubiegłym roku widoczna była kontynuacja trendów z poprzednich lat. Mimo, że lager to wciąż najczęstszy wybór konsumenta, to najbardziej dynamicznie rozwijają się piwne specjalności, piwa smakowe.

Widać także rosnące zainteresowanie piwami nisko i bezalkoholowymi.

Jak Pan ocenia wyniki Grupy Żywiec?

Nasze wyniki są zgodne z oczekiwaniami. Sprzedaż piwa Grupy Żywiec wzrosła do poziomu 11,7 mln hl (wzrost o 0,6 proc.) przede wszystkim dzięki silniejszym markom i innowacjom. Cieszy nas również dynamiczny rozwój eksportu, który rok do roku osiągnął dynamikę +14 proc. vs. 2015.

Utrzymaliśmy optymalny poziom udziałów rynkowych, który pozwala na najbardziej efektywne wykorzystanie mocy produkcyjnych. W aspekcie finansowym – zwiększyliśmy zysk z działalności operacyjnej dzięki pozytywnym wynikom sprzedaży szczególnie w segmencie marek premium, innowacjom i dalszej optymalizacji bazy kosztów.

Jakie jeszcze czynniki miały wpływ na wyniki grupy?

Finalizacja transakcji sprzedaży spółki Distribev także pozytywnie wpłynęła na poziom zysku. Wyłączając efekt związany ze zmianą modelu biznesowego (sprzedaż spółki dystrybucyjnej, która miała wpływ na obniżenie poziomu przychodów ale także kosztów) organicznie nasze przychody spadły jedynie o 1,9 proc. głównie z powodu spadku cen piwa na rynku i zwiększonej aktywności promocyjnej.

Jesteśmy zadowoleni z wyników uzyskanych przez nasze marki szczególnie w segmencie premium, gdzie umocniliśmy pozycję lidera oraz w segmencie marek regionalnych. Wzmocniliśmy także pozycję lidera w segmencie radlerów.

Czego można oczekiwać w 2017 roku na rynku piwa w Polsce?

Oczekujemy, że sprzedaż piwa w ujęciu ilościowym utrzyma się na podobnym poziomie. Biorąc pod uwagę wzrost dochodów rozporządzalnych oraz fakt, że mamy w Polsce powrót inflacji oczekujemy, że branża piwna powróci do wzrostu wartości po latach deflacji.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ?? 13-03-2017, 09:20:
a ja się pytam jakim cudem doprowadzono do tego, że marki producentów w promocjach u wybranych operatorów sa wystawiane na poziomie marek własnych? Żywiec 2,19zł / 550 ml = 1,99zł / 500ml a to poziom marki własnej lub Harnasia/Tatry/Żubra?!?

I takie głupoty dotycza to Grupy Żywiec, Kompani i Carlsberga

Ktoś przez lata dolewał paliwa do ognia i spuszczał gacie do kostek na negocjacjach i TERAZ po latach, jak okazuje się, że rynek stoi w miejscu, a w dodatku największy zjada sprzedaż innych w dwucyfrowym tempie (ma do tego bardzo fajne warunki cenowe) zauważono, że jest problem z cenami... BŁAGAM ktoś kiedyś musi pokazać, że ma jaja i odcinać takie głupoty.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.