Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kolorowy zawrót głowy

  • Autor: Magdalena Brzózka
  • Data: 03-05-2013, 12:38
Kolorowy zawrót głowy

Wartość polskiego rynku kolorowych alkoholi szacuje się na 5 mld zł, to już 30 proc. rynku napojów spirytusowych. Na razie dominują w tej kategorii wódki smakowe, ale coraz szybciej rośnie sprzedaż whisky.

Polacy coraz chętniej sięgają po kolorowe trunki. Rośnie wielkość i wartość rynku kolorowych alkoholi.

Zdaniem Leszka Wiwały, prezesa Polskiego Przemysłu Spirytusowego, rynek whisky osiągnął w zeszłym roku wartość ok. 1,4 mld zł. Wśród pozostałych kolorowych trunków liczą się jeszcze brandy, gin i rum. Spośród wszystkich kategorii liderem wzrostu pozostaje whisky - w zeszłym roku rynek popularnej szkockiej wzrósł o ponad 20 proc. - Rozwojowi rynku alkoholi kolorowych sprzyjają zmieniające się gusta i przyzwyczajenia konsumentów, którzy szukają różnorodności. Coraz częściej sięgają po kolorowe alkohole same lub w formie drinków - mówi Leszek Wiwała.

Whisky górą

- Z naszych danych wynika, że rynek whisky w Polsce intensywnie się rozwija.

W 2012 roku kategoria ta odnotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży, a prognozy na ten rok są równie optymistyczne - twierdzi Mikołaj Szymborski, whiskies marketing manager, Pernod Ricard Polska.

Alkohole kolorowe w Polsce to kategorie niszowe w porównaniu z piwem czy wódką. Pewne jest, że nigdy nie osiągną takich wolumenów jak one, ale niewątpliwie mają duży potencjał do dalszych wzrostów.

- Widzimy lekkie spowolnienie w rozwoju tej kategorii, warto jednak pamiętać o tym, że utrzymujemy tendencję wzrostową, choć faktycznie nie jest ona tak dynamiczna jak 5-7 lat temu. Nasze marki radzą sobie obecnie bardzo dobrze, umacniając swoje pozycje we wszystkich segmentach. Najbardziej intensywnie rozwija się whisky standardowa, tzw. mid-price (w średniej cenie), single malts oraz amerykańska - dodaje Mikołaj Szymborski.

Jego zdaniem, whisky standardowa jest ulubioną whisky Polaków, bo to atrakcyjna relacja między jakością a ceną. - Wśród liderów w tym segmencie znajduje się nasza sztandarowa marka - Ballantine’s Finest.

Segment amerykański od lat jest bardzo popularny ze względu na sam wizerunek amerykańskich whisky, jak również ze względu na nowe produkty, które pojawiły się w tym segmencie - twierdzi ekspert.

Kluczem jest cena

Zdaniem Leszka Wiwały, w najbliższej przyszłości w Polsce wciąż największą popularnością cieszyć się będzie whisky, w 2013 r. przewidywany jest kilkunastoprocentowy wzrost tej kategorii. Pozytywny, choć jednocyfrowy trend powinny odnotować również tequila, rum, brandy, gin i koniak.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH