Kolorowy zawrót głowy

Wartość polskiego rynku kolorowych alkoholi szacuje się na 5 mld zł, to już 30 proc. rynku napojów spirytusowych. Na razie dominują w tej kategorii wódki smakowe, ale coraz szybciej rośnie sprzedaż whisky.
Polacy coraz chętniej sięgają po kolorowe trunki. Rośnie wielkość i wartość rynku kolorowych alkoholi.
Zdaniem Leszka Wiwały, prezesa Polskiego Przemysłu Spirytusowego, rynek whisky osiągnął w zeszłym roku wartość ok. 1,4 mld zł. Wśród pozostałych kolorowych trunków liczą się jeszcze brandy, gin i rum. Spośród wszystkich kategorii liderem wzrostu pozostaje whisky - w zeszłym roku rynek popularnej szkockiej wzrósł o ponad 20 proc. - Rozwojowi rynku alkoholi kolorowych sprzyjają zmieniające się gusta i przyzwyczajenia konsumentów, którzy szukają różnorodności. Coraz częściej sięgają po kolorowe alkohole same lub w formie drinków - mówi Leszek Wiwała.
Whisky górą
- Z naszych danych wynika, że rynek whisky w Polsce intensywnie się rozwija.
W 2012 roku kategoria ta odnotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży, a prognozy na ten rok są równie optymistyczne - twierdzi Mikołaj Szymborski, whiskies marketing manager, Pernod Ricard Polska.
Alkohole kolorowe w Polsce to kategorie niszowe w porównaniu z piwem czy wódką. Pewne jest, że nigdy nie osiągną takich wolumenów jak one, ale niewątpliwie mają duży potencjał do dalszych wzrostów.
- Widzimy lekkie spowolnienie w rozwoju tej kategorii, warto jednak pamiętać o tym, że utrzymujemy tendencję wzrostową, choć faktycznie nie jest ona tak dynamiczna jak 5-7 lat temu. Nasze marki radzą sobie obecnie bardzo dobrze, umacniając swoje pozycje we wszystkich segmentach. Najbardziej intensywnie rozwija się whisky standardowa, tzw. mid-price (w średniej cenie), single malts oraz amerykańska - dodaje Mikołaj Szymborski.
Jego zdaniem, whisky standardowa jest ulubioną whisky Polaków, bo to atrakcyjna relacja między jakością a ceną. - Wśród liderów w tym segmencie znajduje się nasza sztandarowa marka - Ballantine’s Finest.
Segment amerykański od lat jest bardzo popularny ze względu na sam wizerunek amerykańskich whisky, jak również ze względu na nowe produkty, które pojawiły się w tym segmencie - twierdzi ekspert.
Kluczem jest cena
Zdaniem Leszka Wiwały, w najbliższej przyszłości w Polsce wciąż największą popularnością cieszyć się będzie whisky, w 2013 r. przewidywany jest kilkunastoprocentowy wzrost tej kategorii. Pozytywny, choć jednocyfrowy trend powinny odnotować również tequila, rum, brandy, gin i koniak.
- « Poprzednia
- 1
- 2
- Następna »

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!