REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kolorowy zawrót głowy

  • Autor: Magdalena Brzózka
  • Data: 03-05-2013, 12:38
Kolorowy zawrót głowy

Wartość polskiego rynku kolorowych alkoholi szacuje się na 5 mld zł, to już 30 proc. rynku napojów spirytusowych. Na razie dominują w tej kategorii wódki smakowe, ale coraz szybciej rośnie sprzedaż whisky.

REKLAMA

Polacy coraz chętniej sięgają po kolorowe trunki. Rośnie wielkość i wartość rynku kolorowych alkoholi.

Zdaniem Leszka Wiwały, prezesa Polskiego Przemysłu Spirytusowego, rynek whisky osiągnął w zeszłym roku wartość ok. 1,4 mld zł. Wśród pozostałych kolorowych trunków liczą się jeszcze brandy, gin i rum. Spośród wszystkich kategorii liderem wzrostu pozostaje whisky - w zeszłym roku rynek popularnej szkockiej wzrósł o ponad 20 proc. - Rozwojowi rynku alkoholi kolorowych sprzyjają zmieniające się gusta i przyzwyczajenia konsumentów, którzy szukają różnorodności. Coraz częściej sięgają po kolorowe alkohole same lub w formie drinków - mówi Leszek Wiwała.

Whisky górą

- Z naszych danych wynika, że rynek whisky w Polsce intensywnie się rozwija.

W 2012 roku kategoria ta odnotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży, a prognozy na ten rok są równie optymistyczne - twierdzi Mikołaj Szymborski, whiskies marketing manager, Pernod Ricard Polska.

Alkohole kolorowe w Polsce to kategorie niszowe w porównaniu z piwem czy wódką. Pewne jest, że nigdy nie osiągną takich wolumenów jak one, ale niewątpliwie mają duży potencjał do dalszych wzrostów.

- Widzimy lekkie spowolnienie w rozwoju tej kategorii, warto jednak pamiętać o tym, że utrzymujemy tendencję wzrostową, choć faktycznie nie jest ona tak dynamiczna jak 5-7 lat temu. Nasze marki radzą sobie obecnie bardzo dobrze, umacniając swoje pozycje we wszystkich segmentach. Najbardziej intensywnie rozwija się whisky standardowa, tzw. mid-price (w średniej cenie), single malts oraz amerykańska - dodaje Mikołaj Szymborski.

Jego zdaniem, whisky standardowa jest ulubioną whisky Polaków, bo to atrakcyjna relacja między jakością a ceną. - Wśród liderów w tym segmencie znajduje się nasza sztandarowa marka - Ballantine’s Finest.

Segment amerykański od lat jest bardzo popularny ze względu na sam wizerunek amerykańskich whisky, jak również ze względu na nowe produkty, które pojawiły się w tym segmencie - twierdzi ekspert.

Kluczem jest cena

Zdaniem Leszka Wiwały, w najbliższej przyszłości w Polsce wciąż największą popularnością cieszyć się będzie whisky, w 2013 r. przewidywany jest kilkunastoprocentowy wzrost tej kategorii. Pozytywny, choć jednocyfrowy trend powinny odnotować również tequila, rum, brandy, gin i koniak.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH