Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Carlsberg Polska o działaniach spółki, sezonie zimowym i rynku piwa (pełna rozmowa)

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-02-2016, 12:29
Prezes Carlsberg Polska o działaniach spółki, sezonie zimowym i rynku piwa (pełna rozmowa)
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Prezes Carlsberg Polska Tomasz Bławat mówił w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl o rynku piwa w Polsce w 2015 roku i perspektywach na 2016 rok, o sezonie zimowym dla browarów w Polsce oraz o działalności i wynikach spółki.

Jaka jest Pana ocena sytuacji na rynku piwa w Polsce w sezonie letnim i do bieżącego momentu?

Pod względem poziomu sprzedaży piwa tegoroczny sezon letni był podobny do poprzednich. Upalna pogoda, szczególnie w lipcu i sierpniu, nie wpłynęła jednak znacząco na wzrost konsumpcji piwa.

Według GUS produkcja sprzedana za okres styczeń- październik 2015 wynosi 34,1 mln hl, co oznacza w tym okresie stabilną dynamikę wolumenowo (0,1 proc.) w porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku. Jest to jednak nadal rynek silnej konkurencji cenowej, na którym wyzwaniem jest budowanie wartości kategorii.

Jak wyglądają wyniki Carlsberga i czy grupa jest zadowolona ze sprzedaży?

Dynamika sprzedaży Carlsberga w Polsce narastająco za okres do października 2015 w ujęciu wolumenowym wynosi 2,1 proc. Udziały za okres YTD 2015 październik osiągnęły wolumenowo 20,9 proc., co stanowi wzrost o 0,4pp.

Biorąc pod uwagę, że 2015 rok był sporym wyzwaniem szczególnie pod kątem silnej konkurencji cenowej – jesteśmy zadowoleni z naszych wyników. Oczywiście, zależy nam na budowaniu wolumenu sprzedaży, ale jednak nie kosztem wartości, która jest dla nas kluczowa.

Ile nowości wprowadził Carlsberg Polska w 2015 roku?

Dla Carlsberg Polska ten rok upłynął pod znakiem innowacji, które odpowiadają na oczekiwania konsumentów i budują wartość kategorii.  W sezonie letnim, wśród piw smakowych sukces rynkowy odnotowała, ceniona przez konsumentów, marka Somersby i nowy Somersby Elderflower Lime, o smaku kwiatu bzu z limonką.

Na rynek trafił również nowy Okocim Radler Cola, konsumenci mogli spróbować innowacji wśród lagerów czyli Carlsberg NOX chmielony na zimno chmielem Polaris, zaś marka Harnaś wprowadziła nowy wariant – Harnaś Wysokochmielowy. Z kolei marka Kasztelan poszerzyła wachlarz piw o specjalności – Kasztelan Specjały: Białe, Chmielowe i Niefiltrowane.

W 2015 roku z sukcesem ruszyła również, unikalna w tej branży, kampania dla bezalkoholowego piwa Karmi, w której twarzą marki została ikona światowego filmu, Penelope Cruz.  To ona wybrała także swój nowy wariant Karmi - Karmi Granat z Pomarańczą.

Czy sezon zimowy może mimo wszystko stać się sezonem piwnym np. dzięki nowościom typu piwa zimowe? Czy tego typu piwa są w stanie „pobudzić” sprzedaż browarów w tym zwyczajowo najsłabszym okresie roku i czy jest szansa, że przestanie on być najsłabszy?

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH