Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Grupy Ambra: Rynek cydru może osiągnąć poziom 2 proc. spożycia piwa (pełny wywiad)

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-05-2014, 12:22
Prezes Grupy Ambra: Rynek cydru może osiągnąć poziom 2 proc. spożycia piwa (pełny wywiad)
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra

O planach Grupy Ambra, planach rozwoju marki Cydr Lubelski oraz o perspektywach rynku cydru i rynku wina w Polsce mówił w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

Jakie są perspektywy dla rynku wina w ciągu najbliższych kilku lat? Rok 2013 był najsłabszym rokiem od paru lat, czy ten dołek mamy już za sobą i powrócimy do wyższych dynamik wzrostu rynku?

Tego jeszcze nie wiemy, ale myślę, że raczej trudno mówić o powrocie do dynamiki rzędu 15 proc.

Natomiast myślę, że średnioterminowo, na przestrzeni najbliższych ośmiu lat rynek będzie rósł w skali 5-10 procent i czasami będzie to np. 10-procentowy wzrost, a czasami może 5-procentowy.

I nadal też głównie będzie rosła sprzedaż win spokojnych.

Które kategorie win będą sprzedawały się słabiej i ta dynamika sprzedaży będzie słabsza?

Na rynku wina od lat mamy tendencję spadkową różnego rodzaju win deserowych. Jednak myślę, że nie ma takich wyraźnych kandydatów, których sprzedaż miałaby spadać.

Ostatnio najszybciej rosły wina różowe i w ciągu ostatnich pięciu lat podwoiły swój udział i stanowią już ok. 10 proc. sprzedaży wszystkich win. Stało się to trochę kosztem win czerwonych.

Jeżeli chodzi o segmentację cenową to rosła sprzedaż w dyskontach i trochę wina z niższej półki, ale jest to typowe dla młodego, rosnącego rynku, że nowi konsumenci wchodzą tam gdzie jest najłatwiej wejść do kategorii, czyli że rynek buduje się przez popularyzację i, można powiedzieć, od dołu do góry i jest to dobry model.

Ten model jest też bardzo dobrym fundamentem do dalszego rozwoju rynku, bo ci konsumenci, którzy w dyskontach dokonują swojego pierwszego zakupu, na razie wchodzą do kategorii, a później kupują w innych miejscach i droższe wina.

Dlatego wydaje mi się, że rozwój rynku przebiega w sposób naturalny. Dyskonty budują bazę nowych konsumentów, a ci nowi konsumenci później „odżywiają" rynek.

A co z rynkiem cydru? Jakie są szacunki Grupy Ambra co do perspektyw rynku cydru w Polsce?

Rynek cydru ma szanse osiągnąć poziom, który by odpowiadał dwóm procentom konsumpcji piwa, co by dało ok. 70 milionów litrów.

Patrząc na reakcje naszych konsumentów, czyli tych którzy dzisiaj piją piwa smakowe bądź poszukują jakichś lekkich alkoholi i niekoniecznie odpowiada im piwo, to cydr ma szansę zdobyć taki udział być może w perspektywie już nawet 3-5 lat.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.