Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Warwinu: Na rynku cydru jest duża przestrzeń do rywalizacji - wywiad

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-06-2016, 09:31
Prezes Warwinu: Na rynku cydru jest duża przestrzeń do rywalizacji - wywiad
Tomasz Iżewski, Warwin SA; fot. PTWP

W ciągu 5 lat mamy plany zostać liderem kategorii cydru w Polsce. W chwili obecnej struktura rynku wygląda tak, że lider ma bardzo mocną pozycję, która wynika głównie z bardzo wysokiej dystrybucji numerycznej, a nie siły samej marki. To jasny sygnał dla nas, że jest duża przestrzeń do rywalizacji, a rynek cydrów dopiero się kształtuje. Kolejni czterej gracze mają o wiele niższe i podobne względem siebie udziały, co jasno wskazuje nam z kim oraz w jaki sposób chcemy konkurować - mówi w wywiadzie dla www.portalspozywczy.pl, Tomasz Iżewski, prezes zarządu, Warwin SA.

Dlaczego zdecydowali się Państwo na wprowadzenie marki Dobry Cydr i rezygnację z brandu Warka Cider?

Wprowadzamy nowy lepszy produkt pod nową marką, który jest wynikiem gruntownych badań i analiz. Na początku procesu przeprowadziliśmy szeroko zakrojone  badania jakościowe i zapytaliśmy konsumentów cydru o ich potrzeby, doświadczenia i opinie w kontekście aktualnej oferty produktowej cydrów dostępnych na polskim rynku. Na podstawie wyników badań stworzyliśmy profil wręcz cydru idealnego i wraz z najlepszymi agencjami opracowaliśmy od podstaw nazwę, logo oraz szatę graficzną nowej marki. Efekt naszej pracy zweryfikowaliśmy poprzez badania przeprowadzone wspólnie z MillwardBrown, w których  m.in. sprawdzaliśmy intencję zakupową naszego nowej produktu vs. aktualny lider rynkowy czyli Cydr Lubelski. Wyniki były bardzo optymistyczne, ponieważ okazało się, że to właśnie nasz  Dobry Cydr jest dużo chętniej wybierany niż Cydr Lubelski.

Jaki jest główny cel wprowadzenia nowej marki?

Jesteśmy piątym graczem na rynku cydru w Polsce, a chcemy osiągnąć pozycję wicelidera w perspektywie najbliższych dwóch lat. Jest to bardzo realny cel w kontekście zaplanowanych działań związanych z lepszym dopasowaniem oferty produktowej, aktywności promocyjnych oraz przede wszystkim zwiększeniu dostępności naszego produktu. W ciągu 5 lat mamy plany zostać liderem tej kategorii w Polsce. W chwili obecnej struktura rynku wygląda tak, że lider ma bardzo mocną pozycję,  która wynika głównie z bardzo wysokiej dystrybucji numerycznej, a nie siły samej marki. To jasny sygnał dla nas, że jest duża przestrzeń do rywalizacji, a rynek cydrów dopiero się kształtuje. Kolejni czterej gracze mają o wiele niższe i podobne względem siebie udziały, co jasno wskazuje nam z kim oraz w jaki sposób chcemy konkurować.

A jak dystrybutorzy zareagowali na nową markę?

Niektórzy – jak np. sieć Tesco – już wprowadzili nową markę zaledwie 3 tyg od jej relaunchu. Z innymi rozmowy są już bardzo zaawansowane. Zdecydowanie wszystkim podoba się nowy design i nie spotkaliśmy się z negatywną oceną naszej nowej oferty produktowej.

Jak wygląda otoczenie konkurencyjne na rynku cydru. Czy łatwo jest wejść z całkiem nową marką?

Plusem jest to, że wymieniamy produkt za produkt, czyli na miejsce Warka Cider wprowadzamy na rynek Dobry Cydr. Co ciekawe, to co na początku było motorem sprzedaży naszego cydru, czyli skojarzenia słowa „Warka” z piwem, później zaczęło być barierą. Konsumenci jasno określili, że nie chcą produktu, który kojarzy im się z jakąś marką piwa.

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Pasjonat cydrów 29-08-2016, 15:18:
Totalny syf z po PRL-owskiego zakładu. Niech się Prezes sam tym truje.
  • Gość . 12-07-2016, 07:36:
Gość ma wybujałą fantazję " zostać liderem kategorii " i to z jakim produktem . Poniosła go ułańska fantazja .
Wracaj na wioskę .
  • pimprek 17-06-2016, 14:35:
kurde -tego nie da się pić!syf ze śmierdzącego warwinu.

Zobacz wszystkie komentarze (5)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 889) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH