Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Robert Ogór, prezes Ambry - duży wywiad

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-06-2013, 12:13
Robert Ogór, prezes Ambry - duży wywiad
Robert Ogór, prezes Ambry

Cała idea strategii Grupy Ambra polega na tym, że na rosnącym rynku wina obstawiamy wszystkie znaczące kanały dystrybucji, w których Polacy będą dokonywali zakupów - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Robert Ogór, prezes producenta i dystrybutora win spółki Ambra.

Jakie są perspektywy wyników finansowych Grupy w roku obrotowym 2012/2013?

Rok obrotowy Ambry rozpoczyna się 1 lipca i kończy 30 czerwca, co oznacza, że niedługo rok obrotowy się zakończy. Będzie to rok, w którym udało nam się podwyższyć marże osiągane na rynku pomimo rosnących cen surowców, dzięki polityce cenowej zorientowanej na wzrost wartości naszych marek.

Rosnące marże w połączeniu ze stabilnymi kosztami, które rok do roku będą na tym samym poziomie lub nawet nieco niższe spowodują, że nasze zyski operacyjne będą na koniec czerwca również na wyższym poziomie niż w roku ubiegłym. Na poziomie netto także oczekujemy poprawy.

A co z dywidendą, jaka będzie rekomendacja zarządu?

Od wielu lat wypłacamy regularnie dywidendę i również możemy to potwierdzić w odniesieniu do walnego zgromadzenia, które odbędzie się jesienią. Dywidenda będzie nie niższa niż ubiegłoroczna.

Jakie są plany i strategia Ambry na najbliższe 3-5 lat?

Jeśli chodzi o plany na przyszłość i strategię, to działamy na największym rynku spożywczym w Polsce, czyli rynku alkoholowym. Wydatki na alkohol w Polsce to 26 mld zł rocznie i w tych wydatkach rynek win gronowych, który od 10 lat nieustannie rośnie, stanowi w dalszym ciągu jedynie niewiele ponad 7 proc. udziału.

Na rosnącym rynku wina Ambra zajmuje od lat pozycję zdecydowanego lidera i zamierzamy powiększać nasze przewagi. Jesteśmy liderem we wszystkich kanałach dystrybucji, nie tylko poprzez nasze główne marki w handlu spożywczym, ale również poprzez markę Centrum Wina, największego dostawcy wina do rynku restauracji, a poprzez naszą sieć sklepów wiodącym detalistą specjalistycznym.

Mamy ponad 22 proc. rynku wina i myślę, że istnieją realne szanse, żeby nasz udział na przestrzeni najbliższych trzech lat osiągnął poziom 25 proc., co wraz ze stale rosnącym rynkiem spowoduje jeszcze oczywiście wzrost przychodów naszej grupy. Przy stabilnych kosztach powinno się to też przełożyć na rosnące zyski i wartość spółki.

Nadal bardzo niski poziom konsumpcji na głowę oraz niski udział w wydatkach na alkohol połączony z bardzo silnymi trendami społecznymi promującymi wino, takimi jak wzrost edukacji, wzrost dochodów, czy rosnąca rola kobiet również jako konsumentek - to wszystko są silne trendy, które cały czas powodują przechodzenie konsumentów z wódki i piwa do wina.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Franko(L) 25-06-2013, 18:35:
Największe marki w Polsce - Fresco - alkoholizowany produkt z odpadów owocowych HAAHHAHAHAHAAHA, Wolę WARWIN
EL SOL - importowany ściek, który lany jest w różne butelki. ŻENADA. OKĘCIE było lepsze

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 793) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH