Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Twórca Gutt Vodka o perspektywach i planach firmy (pełna rozmowa)

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-01-2016, 12:43
Twórca Gutt Vodka o perspektywach i planach firmy (pełna rozmowa)
Michał Gutt, twórca marki Gutt Vodka fot. spółka

Michał Gutt, twórca marki Gutt Vodka mówił serwisowi portalspozywczy.pl o wejściu na rynek nowych wódek premium i ich perspektywach, o planach zawojowania polskiego rynku i konsumenta, a także o planach wejścia na rynki zagraniczne.

Dlaczego opłaca się wchodzić na rynek wódki w Polsce w tym dość trudnym dla tego rynku momencie (spadek zainteresowania wódkami, podwyżka akcyzy, walka konkurencyjna)?

Jeśli przyjrzeć się tylko segmentowi wódek premium i  superpremium, to sytuacja nie jest zła - są powody do optymizmu i do wprowadzania nowych produktów.

Podwyżki akcyzy są faktycznie dotkliwe, ale głównie z punktu widzenia konsumentów wódek z segmentu ekonomicznego. Osoby kupujące alkohole z tzw. wyższej półki nie są tak wrażliwe na zmiany ceny alkoholu wywołane zmianami akcyzy.  

Nasze wódki to coś zupełnie innego niż wódki z segmentu ekonomicznego, więc wieloletni trend spadku spożycia wódki również nie powinien nas dotknąć. Z naszej perspektywy nie jest ważne, ile ludzie piją wódki, tylko jakie wódki piją.

Gutt Vodka wybierają konsumenci świadomi, poszukujący ciekawych smaków, a nie trunku do upojenia się. Jednego dnia wybiorą whisky, innego dnia - koniak, a jeszcze innego – naszą wódkę. To jest zupełnie inny model konsumpcji, który wybiera mniej liczna, ale za to stabilna grupa odbiorców.  

Oczywiście duże koncerny, produkujące wódki premium, mają nad nami przewagę finansową czy przewagę wynikającą z olbrzymiej sieci sprzedaży. Nie mamy jednak poczucia walki z konkurencją, dlatego że nasze wódki ziołowe i pieprzowe wypełniają pewną niezagospodarowaną niszę. 

Na czym opiera się przekonanie, że pomysł Gutt Vodka „wypali”?

Wódki marki Gutt powstały w efekcie kilku lat prób i testowania smaków. Wiele osób miało okazję ich spróbować przed rozpoczęciem produkcji i opinia była zawsze bardzo pozytywna. Pozytywny był również odbiór „Pieprzówki Gutta”, czyli pierwowzoru Gutt Pepper Vodka, która przez kilka lat była dostępna w sklepach sieci „Nalewki i Inne”. Pozwoliło nam to na ocenę, że Gutt Vodka spotka się z dobrym przyjęciem klientów i jak pokazują ostatnie miesiące, nie pomyliliśmy się.  

Od lat mówi się o tym, że rynek jest już nasycony, a jednak pojawiają się coraz to nowe wódki, które znajdują swoich wielbicieli. Warunkiem sukcesu jest albo niska cena albo wysoka jakość.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.