Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Winnica Srebrna Góra: Nie jest łatwo sprzedawać wino w Polsce (wywiad)

Polskie wino Polka po raz trzeci pojawiło się na sklepowych półkach sieci Lidl. Współpraca krakowskiej winnicy Srebrna Góra z dyskontem stała się okazją do rozmowy na temat postrzegania tego trunku w naszym kraju. O produkcji i rynku wina w Polsce opowiada Mikołaj Tyc, prezes zarządu i współwłaściciel winnicy Srebrna Góra.

Winnica Srebrna Góra: Nie jest łatwo sprzedawać wino w Polsce (wywiad)
Mikołaj Tyc i Mirosław Jaxa Kwiatkowski, współwłaściciele winnicy Srebrna Góra, fot. materiały prasowe

Polska nie jest winnym krajem. Skąd zatem u Panów pomysł na stworzenie tutaj winnicy?

Zdecydowała pasja. Razem z moim wspólnikiem byliśmy zafascynowani winiarstwem, degustowaniem wina, podróżowaniem po winnicach na świecie. W pewnym momencie zrodził się w nas pomysł, żeby zrobić winnice w Polsce i od razu pytania, jak to zrobić? Poszliśmy tropem historycznym, ponieważ Polska była kiedyś krajem o winnej tradycji, o czym wszyscy zapomnieliśmy. Na początku chcieliśmy odtworzyć starą, zapomnianą winnicę, ale okazało się, że wszystkie te miejsca historyczne upadły i jest to niemożliwe.

Jak zatem trafili Panowie do klasztoru Kamedułów?

Tutaj do Ojców Kamedułów na krakowskie Bielany trafiliśmy chyba dzięki opatrzności boskiej tak naprawdę, chociaż znałem to miejsce wcześniej. Pomysł wyszedł spontanicznie. Dostaliśmy zgodę na działanie, co było naturalne ze strony zakonu, ponieważ bracia dzierżawią swoje pola pod winnice we Włoszech, gdzie także mają swoją siedzibę. Tak pokrótce zaczęła się nasza przygoda z winem. Później nasza pasja przerodziła się w poważne przedsiębiorstwo. W żadnych snach nie wyobrażaliśmy sobie, że to będzie aż tak funkcjonować i zostaniemy producentami wina, które pije cała Polska.

Mówi Pan o dystrybucji obejmującej cały kraj. Jak duża jest winnica oraz ile produkują Panowie wina rocznie?

Tak jak wspomniałem, wielkości produkcji i zainteresowanie naszym winem objęło całą Polskę. Obecnie winnica zajmuje 28 hektarów, z czego jest obsadzone 26 i pół hektara. W zależności od roku produkujemy od 80 do 140 tysięcy butelek wina.

Jak ocenia Pan rynek wina w Polsce?

W mojej opinii Polacy wciąż piją mało wina, statystycznie zaledwie 8 litrów na głowę rocznie. Sprawia to, że nie jest nam łatwo sprzedawać wino w Polsce, a w szczególności takie w przedziale cenowym powyżej 30 zł. Musimy jeszcze dużo zrobić, żeby było lepiej.

Dlaczego Panowie zdecydowali się na współpracę z Lidlem, a nie np. innym dyskontem lub marketem?

Stworzyliśmy nową markę własną Polka skierowaną specjalnie do sklepów wielkopowierzchniowych, na którą Lidl zareagował z dużą otwartością. Podoba nam się ich filozofia sprzedaży wina oraz asortyment.

więcej informacji:

Polka RSS ALERT    /    winnica Srebrna Góra RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.