Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

WKG 2018: CEDC dociera na nowe rynki (wywiad)

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-08-2018, 11:30
WKG 2018: CEDC dociera na nowe rynki (wywiad)
Krzysztof Kouyoumdjian, dyrektor ds. relacji zewnętrznych, CEDC

- Dla CEDC najważniejsze i największe rynki eksportowe w Europie to Ukraina, Francja, Wielka Brytania i Węgry. Jeśli chodzi o pozostałe kontynenty, nasze wódki, na czele z Żubrówką, najlepiej sprzedają się w Stanach Zjednoczonych, Japonii i Kanadzie. Docieramy także na nowe rynki, czego przykładem mogą być kraje bałtyckie czy Armenia - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, Krzysztof Kouyoumdjian, dyrektor ds. relacji zewnętrznych, CEDC.

Krzysztof Kouyoumdjian, dyrektor ds. relacji zewnętrznych, CEDC, będzie prelegentem V Wschodniego Kongresu Gospodarczego, który odbędzie się 3-4 października 2018 r. w Białymstoku. Weźmie udział w sesji dyskusyjnej pt. "Kadry dla gospodarki Polski Wschodniej".

WIĘCEJ: http://www.wschodnikongres.eu/pl/ 

 

Wiele firm alkoholowych skarży się na wykańczającą walkę cenową? Jak z tą sytuacją radzi sobie CEDC?

Po osiągnięciu pozycji lidera wódek oraz wicelidera segmentów wina czy whisky, od dłuższego czasu naszym celem jest budowanie wartości całego rynku alkoholi mocnych w Polsce. Dane rynkowe za ostatni rok pokazują, że – mimo dużej konkurencji cenowej – taka sztuka nam się udaje. Wartość sprzedaży CEDC rośnie rok do roku w każdej z kluczowych kategorii: wódek, wina i whisky. Jest to dobry trend dla wszystkich tych rynków, ponieważ, ze względu na duże udziały naszej firmy, nasz wzrost wartościowy, przekłada się też na wzrost wartości całej kategorii. Wartość rynku wina wzrosła w ciągu ostatnich 12 miesięcy o kilka procent, w przypadku whisky jest to kilkanaście procent. Wartość rynku wódki w Polsce wzrosła rok do roku o ok. 1%, ale trzeba docenić ten wynik, pamiętając o spadkach w poprzednich latach.

Jakie największe wyzwania w prowadzeniu biznesu dostrzega CEDC? I jak sobie z nimi radzicie?

Jako największe wyzwanie cała branża jednym głosem może wymienić specyficzne otoczenie prawno-fiskalne, w jakim producenci alkoholu muszą prowadzić swój biznes. Od kilkunastu miesięcy trwa debata nad możliwymi zmianami prawa regulującego obrót i promocję alkoholu w Polsce – zarówno mocnych trunków, jak i piwa. Polscy producenci wódki mają nadzieję, że jeśli dojdzie do nowelizacji tych aktów prawnych (która jak najbardziej jest zasadna, zważywszy iż prawo to zostało ustanowione w latach 80. ubiegłego stulecia), zostanie w nim przyjęta zasada równego traktowania wszystkich alkoholi. Należy też podkreślić dobrą współpracę branży alkoholowej z administracją rządową w walce z jednym z najgroźniejszych zjawisk, z jakimi się borykamy, czyli sprzedażą nielegalnego alkoholu. Dzięki działaniom rządu, udało się między innymi ograniczyć problem tzw. spirytusu odkażonego, którego transporty z zagranicy przyczyniały się do nielegalnej produkcji i rozwoju alkoholowej „szarej strefy”. Wciąż jednak musimy przeciwdziałać temu przestępczemu procederowi, który stanowi zagrożenie zarówno dla finansów publicznych, jak i zdrowia konsumentów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 782) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.