Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

5 trendów konsumenckich w branży piw rzemieślniczych

  • Autor: beveragedaily.com
  • Data: 15-06-2018, 14:53
5 trendów konsumenckich w branży piw rzemieślniczych
fot. Shutterstock

Piwa rzemieślnicze mocno zakorzeniły się w branży piwnej. Ale czego właściwie szukają konsumenci? I co to oznacza dla przemysłu piwowarskiego? Dobra wiadomość jest taka, że konsumpcja piw rzemieślniczych wciąż rośnie, ale nowy raport ostrzega, że ​​budowanie lojalności wobec marek kraftowych będzie mozolnym zadaniem dla wielu piwowarów rzemieślniczych.

Konsumpcja piw rzemieślniczych w USA wzrosła o 500 proc., a udział tych piw w rynku w ciągu ostatniej dekady wzrósł aż czterokrotnie, podczas gdy prognozy dla konsumpcji w Europie mówią o ok. 11 proc. średniorocznego wzrostu (CAGR) w nadchodzących latach.

Rynek jest napędzany przez niesamowity entuzjazm fanów piw rzemieślniczych.

Totta Research przygotował nowy globalny raport kładący nacisk na trendy konsumenckie w tym sektorze na siedmiu rynkach: w USA, Wielkiej Brytanii, Belgii, Hiszpanii, Francji, Włoszech i Holandii. Raport został zamówiony przez firmę DSM, która dostarcza enzymy piwowarskie dla browarów rzemieślniczych i szeroko pojętego przemysłu piwowarskiego.

W raporcie wzięło udział 3300 osób pijących piwa rzemieślnicze.

Jak konsumenci definiują piwo rzemieślnicze?

- Piwo wytwarzane w małych partiach; sprzedawane przez minibrowary

- Świeże, lokalne składniki

- Lokalne piwa z całego świata

Trendy:

1) Coraz więcej osób pije piwo rzemieślnicze. Z raportu wynika, że wiodącą rolę odgrywają tu osoby tuż przed 30-tką i nieco poniżej 50 proc. badanych twierdzi, że pije teraz więcej piw rzemieślniczych niż dwa lata temu. Tylko 6 proc. tej grupy pije mniej piwa kraftowego. Największy wzrost konsumpcji nastąpił u osób w przedziale wiekowym 18-30 lat. Ten wzrost wpływa na konsumpcję zwykłych piw - 56 proc. respondentów twierdzi, że teraz pije mniej zwykłych piw. Spośród osób poniżej 30 lat, 64 proc. twierdzi, że pije więcej piwa rzemieślniczego niż dwa lata temu, a 45 proc. pije piwo rzemieślnicze poza domem przynajmniej raz w tygodniu.

"Być może najlepszą wiadomością dla branży piwowarskiej jest to, że wydaje się, iż wyłania się nowa generacja fanów piw kraftowych, co stanowi wielką szansę dla piwowarów na całym świecie” - mówi Joana Cameiro, dyrektor ds. biznesu sektora napojów w DSM.

2) Nacisk na pochodzenie i zrównoważony rozwój. Raport wskazuje, że miłośnicy piw rzemieślniczych cenią piwa lokalnie warzone, ale co ciekawe, mniej ważne jest to skąd pochodzą piwa, a bardziej istotne jest to, jak produkt jest produkowany.

Kluczowe dla konsumentów jest piwo produkowane ze świeżych, lokalnych składników i dostępne w szerokiej gamie różnych rodzajów produktów. Jednak większość pijących piwa rzemieślnicze wyraziła zainteresowanie próbowaniem lokalnych piw z całego świata. Jedna trzecia z nich wyraziła zaś dużą chęć spróbowania nowych zagranicznych piw rzemieślniczych. Wyraźny jest też nacisk na zrównoważony rozwój. Zgodnie z danymi Mintel oświadczenie "etyczne" lub "przyjazne dla środowiska" było zdecydowanie najczęściej używanym stwierdzeniem przy wprowadzeniu nowych piw rzemieślniczych w ubiegłym roku roku.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 838) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.