REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

AB InBev chce zatrzymać chińską markę piwa należącą do SABMiller

  • Autor: wsj.com/BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-01-2016, 16:13
AB InBev chce zatrzymać chińską markę piwa należącą do SABMiller
AB InBev jest właścicielem takich marek piw jak m.in.: Budweiser fot. LunaseeStudios/Shutterstock.com

Koncern Anheuser-Busch InBev NV będzie chciał utrzymać chińską markę piwa Snow, należącą do SABMiller, choć może być to trudne do zrealizowania – wynika z informacji The Wall Street Journal.

REKLAMA

Analitycy spodziewali się wcześniej, że ze względów regulacyjnych i chęci uzyskania zgody w Chinach na fuzję z SABMiller, AB InBev będzie zmuszony pozbyć się części aktywów należących do SABMiller, w tym marki Snow, czyli najlepiej sprzedającego się piwa na świecie.

Marka Snow jest głównie sprzedawana w Chinach, dlatego nie jest zbyt dobrze znana poza Państwem Środka, jednak może być najbardziej strategicznym aktywem należącym do SABMiller.

Koncern AB InBev odmówił komentarza w tej sprawie.

Anheuser-Busch InBev 11 listopada 2015 roku uzgodnił ostateczne warunki i złożył ostateczną ofertę przejęcia koncernu SABMiller. Transakcja warta ok. 110 mld USD połączy dwa największe koncerny browarnicze na świecie.

AB InBev zdecydował się m.in. na sprzedaż 58 proc. udziałów należących do SABMiller w browarze MillerCoors partnerowi w tym  joint-venture, czyli firmie Molson Coors Brewing Company za 12 mld USD, starając się uzyskać zgodę Departamentu Sprawiedliwości USA na połączenie. AB InBev sprzedaż też całe portfolio marek Miller poza Stanami Zjednoczonymi.

Z kolei w Europie Anheuser-Busch InBev zamierza sprzedać kilku europejskich marek premium należących do SABMiller – w tym m.in. Peroni i Grolsch, aby rozwiązać potencjalne problemy regulacyjne.

Połączenie oznaczać będzie powstanie supergiganta kontrolującego jedną trzecią światowego rynku piwa, osiągającego około połowy zysków branży na świecie i którego wartość giełdową można szacować na ok. 275 miliardów dolarów.

AB InBev jest właścicielem takich marek piw jak: Budweiser, Beck's, Corona, Franziskaner, Leffe i Stella Artois. Największy koncern piwowarski świata swoją pozycję osiągnął w 2004 r. po połączeniu belgijskiego Interbrew z brazylijskim AmBev. 

SABMiller z kolei jest właścicielem globalnych marek takich jak m.in. Grolsch, Peroni i Pilsner Urquell, oraz w Polsce, poprzez Kompanię Piwowarską, marki piw: Dębowe, Lech, Tyskie i Żubr.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 482) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 705 349)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH