Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Akcyza na płyny do e-papierosów zahamuje rozwój rynku?

- Po wejściu w życie ustawy należałoby doliczyć aż 7 zł podatku akcyzowego, co znacznie zawyży końcową cenę produktu. Biorąc pod uwagę rozporządzalny dochód obywateli naszego kraju, mielibyśmy jeden z najwyższych podatków w Europie, zaraz po Węgrzech i Portugalii – mówi Justyna Lipowicz, prezes LIPRO e-Liquid Production, która uczestniczyła w konsultacjach przedstawicieli firm z branży e-papierosów z Ministerstwem Finansów.

Akcyza na płyny do e-papierosów zahamuje rozwój rynku?
fot. mat. pras.

Rząd zapowiedział wprowadzenie akcyzy na płyny do elektronicznych papierosów. 12 lipca odbyło się pierwsze spotkanie przedstawicieli branży e-papierosów i Ministerstwa Finansów w ramach konsultacji społecznych przed uchwaleniem ustawy akcyzowej, na którym omówiono kwestie techniczne dotyczące sposobu nowego znakowania produktów, tj. banderolowania. Nie poruszono zagadnień z zakresu stawki podatku, terminu obowiązywania ustawy czy procedur przygotowawczych ważnych z punktu widzenia firm.

– W czerwcu br. Ministerstwo zapowiedziało wprowadzenie akcyzy na płyny do elektronicznych papierosów, tzw. e-liquidy, już od 1 stycznia 2018 r. Według projektu ustawy wysokość stawki akcyzowej może wynieść 0,70 zł za 1 mililitr płynu. Zaproponowana przez rząd stawka jest bardzo wysoka. Obecnie cena detaliczna jednej buteleczki płynu waha się od 5 do 20 zł. Po wejściu w życie ustawy należałoby doliczyć aż 7 zł podatku akcyzowego, co znacznie zawyży końcową cenę produktu. Biorąc pod uwagę rozporządzalny dochód obywateli naszego kraju, mielibyśmy jeden z najwyższych podatków w Europie, zaraz po Węgrzech i Portugalii – mówi Justyna Lipowicz, prezes LIPRO e-Liquid Production, która uczestniczyła w konsultacjach przedstawicieli firm z branży e-papierosów z Ministerstwem Finansów.

Polscy przedsiębiorcy, reprezentujący sektor małych i średnich firm, chcą równych szans z koncernami tytoniowymi na etapie przygotowania się do wejścia w życie ustawy. Proponują wprowadzenie podatku akcyzowego najwcześniej od 1 stycznia 2019 r., zaczynając od zerowej stawki akcyzowej. Oznaczałoby to, że rok 2018 byłby okresem na przygotowanie składów akcyzowych, których w przeciwieństwie do koncernów tytoniowych, małe i średnie firmy nie posiadają. W ich ocenie wyrównałoby to szanse wszystkich przedsiębiorców do gotowości wejścia w życie podatku akcyzowego.

Projekt ustawy akcyzowej, który zakłada wprowadzenie akcyzy na płyny do e-papierosów, może nałożyć na przedsiębiorców z polskiej branży szereg nowych obowiązków. Zgodnie z nimi, producenci e-liquidów będą zobligowani do założenia i prowadzenia tzw. składów akcyzowych, a co za tym idzie całego systemu akcyzowego. Działania przygotowawcze mogą zająć kilka miesięcy, a szacowany koszt inwestycji każdego z przedsiębiorców to kwota rzędu 50-100 tys. zł.

więcej informacji:

papierosy elektroniczne RSS ALERT    /    e-papierosy RSS ALERT    /    liquidy do e-papierosów RSS ALERT    /    Lipro e-Liquid Production RSS ALERT    /    Justyna Lipowicz RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.23.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.