Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Alkohole bezprocentowe - kategoria, której nie mogą przegapić ani producenci ani detaliści

Brytyjski rynek alkoholi bezprocentowych, którego wartość wyniosła około 37 mln funtów w 2019 roku wzrośnie ponad dwukrotnie w ciągu najbliższych pięciu lat – wynika z prognoz firmy analitycznej GlobalData. Kategoria alkoholi bezprocentowych wzrosła w 2019 r. o 506 proc. w porównaniu z 2014 rokiem. Dlatego też, alkohole bezprocentowe to okazja, której nie mogą przegapić, ani producenci alkoholi mocnych ani detaliści.

Alkohole bezprocentowe - kategoria, której nie mogą przegapić ani producenci ani detaliści
fot. Shutterstock

- Młodsze pokolenia piją mniej, a Generacja Z tylko wzmacnia ten trend osiągając wiek, gdy picie jest legalne. To nie jest przełomowa wiadomość, a napoje bezprocentowe dla dorosłych, soki premium i rosnąca oferta wysokiej jakości piw bezalkoholowych są właśnie kierowane do tej grupy demograficznej, a także do starszych konsumentów, którzy po prostu chcą ograniczyć spożycie alkoholu – mówi David Harris, analityk w GlobalData.

A co z tymi konsumentami, którzy nie chcą pić piwa bezalkoholowego, a chcą wypić napój alkoholowy? Czy to na imprezie, podczas wieczornego wyjścia lub w domu, gdy wszyscy inni delektują się ginem z tonikiemi. Dla tej grupy może sprawdzić się oferta alkoholi bezprocentowych, które mają na celu włączenie do konsumpcji konsumentów chcących uczestniczyć w imprezie, ale bez porannego bólu głowy.

- Patrząc na piwa rzemieślnicze, godne uwagi jest to, w jaki sposób wzrost popytu na alkohole bezprocentowe odzwierciedla wzrost popytu na piwa rzemieślnicze, który był mocnym trendem w napojach w ostatnim dziesięcioleciu. W kierowaniu oferty związanej z określoną potrzebą do określonej grupy demograficznej, widać wyraźne podobieństwa między alkoholami bezprocentowymi, a piwami rzemieślniczymi – dodaje Harris.

- Obie kategorie są skierowane do młodych konsumentów, którzy osiągnęli wiek, w którym mogą pić alkohol. Obie są skierowane do konsumentów, którzy są albo zmęczeni albo nie są zainteresowani głównym wariantem oferty i obie kategorie używają efektownych, stylizowanych opakowań, aby przyciągnąć odbiorców – dodaje.

Zachęcenia taką dobrą perspektywą główni gracze spirytusowi coraz częściej poszerzają ofertę chcą się zaangażować w ten kawałek rynku.

Również sprzedawcy detaliczni są zgodni, że jest to kategoria warta uwagi i takie sieci jak Tesco, Lidl, Asda i inni główni detaliści w Wielkiej Brytanii mają w ofercie co najmniej jeden rodzaj alkoholu bezprocetnowego.

- I choć może nie jest to kolejny fenomen taki jak piwa rzemieślnicze, to jednak jest w tej kategorii potencjał i zarówno marki, jak i detaliści zgadzają się, że jest to na tyle duża okazja, że nie można jej przegapić – podsumowuje Harris.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

alkohole RSS ALERT    /    alkohole bezprocentowe RSS ALERT    /    napoje bezalkoholowe RSS ALERT    /    piwa bezalkoholowe RSS ALERT    /    piwa rzemieślnicze RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    rynek alkoholi RSS ALERT    /    GlobalData RSS ALERT    /    David Harris RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.245.121
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.