Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Alkohole smakowe oraz RTD na dobre zadomowią się na polskim rynku

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-09-2013, 12:49
Alkohole smakowe oraz RTD na dobre zadomowią się na polskim rynku
Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka (PVA)

Od dwóch-trzech lat w Polsce rozwija się sprzedaż alkoholi smakowych oraz alkoholi gotowych do spożycia tzw. Ready To Drink (RTD) i Ready To Serve (RTS). Ta alternatywa dla piwa i wina na razie jest modą, ale za kilka lat będzie znaczącym trendem w sprzedaży - ocenia w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka (PVA).

- Od dwóch, trzech lat obserwujemy na rynku rozwój sprzedaży alkoholi słabszych procentowo niż czysta wódka i jest to kategoria tzw. Ready To Serve (RTS), czyli gotowe do zaserwowania, o zawartości alkoholu ok. 25-30 proc. - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Szumowski.

- W ten sposób producenci alkoholu nawet nie tyle dostosowują się, co kreują pewne trendy czy może raczej mody na rynku, bo dziś mówimy o modzie, ale za kilka lat pewnie będziemy mówili o znaczącym trendzie - dodaje.

Prezes Stowarzyszenia uważa, że wprowadzenie alkoholi smakowych na stałe ugruntuje obecność na polskim rynku alkoholi.

- Kilka lat temu obserwowaliśmy zjawisko powstawania wódek odsmakowych, czyli Żołądkowa Gorzka Czysta, Krupnik Biały, czy Żubrówka Biała, ale żeby ocenić historię to trzeba mieć dystans. I żeby ocenić czy ten kierunek był trafny i czy ugruntował swoją obecność na polskim rynku to musiałoby minąć jakieś pięć lat - mówi Szumowski.

- Wódki smakowe i napoje spirytusowe smakowe to właściwie dwie różne rzeczy, bo wódka zgodnie z definicją ma min. 37,5 proc. mocy i powyżej, zaś napoje spirytusowe typu RTS mają niższa zawartość alkoholu ok. 25-30 proc., a są też napoje typu RTD (Ready to Drink) i te mają zawartość alkoholu jeszcze niższą - wyjaśnia.

- Osobiście uważam, że wprowadzenie segmentu wódek smakowych, nawet tych o niższej mocy, czyli napojów spirytusowych smakowych, na stałe ugruntuje swoją obecność na polskim rynku alkoholi. Obecnie spożycie tego typu wódek to zaledwie kilka procent spożycia alkoholu ogółem w Polsce, ale ze stałą tendencją wzrostową - mówi również.

Podkreśla też, że tego typu alkohole nie odbierają rynku czystej wódce, a są raczej alternatywą dla piwa i wina. Branża spirytusowa chce w ten sposób walczyć o konsumenta z producentami piwa i wina i ma pomysły na kolejne „mody".

- Nie odbiera to rynku czystej wódce, ale mam nadzieję, że jest to skuteczna alternatywa dla alkoholi słabszych, czyli dla piwa i wina. Konsument ma prawo wybierać i to jest jego przywilej - mówi Szumowski.

- Mamy kolejne pomysły na kolejne mody, głęboko je analizujemy. Nie jest to jednak na pewno moment, żeby zdradzać nasze plany - zapowiada.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH