REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Alkohole smakowe oraz RTD na dobre zadomowią się na polskim rynku

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-09-2013, 12:49
Alkohole smakowe oraz RTD na dobre zadomowią się na polskim rynku
Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka (PVA)

Od dwóch-trzech lat w Polsce rozwija się sprzedaż alkoholi smakowych oraz alkoholi gotowych do spożycia tzw. Ready To Drink (RTD) i Ready To Serve (RTS). Ta alternatywa dla piwa i wina na razie jest modą, ale za kilka lat będzie znaczącym trendem w sprzedaży - ocenia w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka (PVA).

REKLAMA

- Od dwóch, trzech lat obserwujemy na rynku rozwój sprzedaży alkoholi słabszych procentowo niż czysta wódka i jest to kategoria tzw. Ready To Serve (RTS), czyli gotowe do zaserwowania, o zawartości alkoholu ok. 25-30 proc. - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Szumowski.

- W ten sposób producenci alkoholu nawet nie tyle dostosowują się, co kreują pewne trendy czy może raczej mody na rynku, bo dziś mówimy o modzie, ale za kilka lat pewnie będziemy mówili o znaczącym trendzie - dodaje.

Prezes Stowarzyszenia uważa, że wprowadzenie alkoholi smakowych na stałe ugruntuje obecność na polskim rynku alkoholi.

- Kilka lat temu obserwowaliśmy zjawisko powstawania wódek odsmakowych, czyli Żołądkowa Gorzka Czysta, Krupnik Biały, czy Żubrówka Biała, ale żeby ocenić historię to trzeba mieć dystans. I żeby ocenić czy ten kierunek był trafny i czy ugruntował swoją obecność na polskim rynku to musiałoby minąć jakieś pięć lat - mówi Szumowski.

- Wódki smakowe i napoje spirytusowe smakowe to właściwie dwie różne rzeczy, bo wódka zgodnie z definicją ma min. 37,5 proc. mocy i powyżej, zaś napoje spirytusowe typu RTS mają niższa zawartość alkoholu ok. 25-30 proc., a są też napoje typu RTD (Ready to Drink) i te mają zawartość alkoholu jeszcze niższą - wyjaśnia.

- Osobiście uważam, że wprowadzenie segmentu wódek smakowych, nawet tych o niższej mocy, czyli napojów spirytusowych smakowych, na stałe ugruntuje swoją obecność na polskim rynku alkoholi. Obecnie spożycie tego typu wódek to zaledwie kilka procent spożycia alkoholu ogółem w Polsce, ale ze stałą tendencją wzrostową - mówi również.

Podkreśla też, że tego typu alkohole nie odbierają rynku czystej wódce, a są raczej alternatywą dla piwa i wina. Branża spirytusowa chce w ten sposób walczyć o konsumenta z producentami piwa i wina i ma pomysły na kolejne „mody".

- Nie odbiera to rynku czystej wódce, ale mam nadzieję, że jest to skuteczna alternatywa dla alkoholi słabszych, czyli dla piwa i wina. Konsument ma prawo wybierać i to jest jego przywilej - mówi Szumowski.

- Mamy kolejne pomysły na kolejne mody, głęboko je analizujemy. Nie jest to jednak na pewno moment, żeby zdradzać nasze plany - zapowiada.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 247) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH