Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Amber: Polacy zabierają ze sobą na wakacje modę na piwa rzemieślnicze

- W ostatnim czasie zauważamy, że popyt na piwa kraftowe rośnie także w mniejszych miejscowościach. To w największej mierze zasługa turystów, którym nie wystarcza już wąska karta ograniczona do kilku podstawowych pozycji. Sklepy i knajpy wychodzą temu naprzeciw, a piwna rewolucja wchodzi do kolejnych, coraz mniejszych miast i miasteczek – tłumaczy Marek Skrętny, Dyrektor Marketingu Browaru Amber.

Amber: Polacy zabierają ze sobą na wakacje modę na piwa rzemieślnicze
Marek Skrętny, Dyrektor Marketingu Browaru Amber, fot. Newseria

Piwna rewolucja już dawno zalała duże miasta, a teraz przenosi się do kurortów wypoczynkowych. To zasługa turystów, którzy modę na picie piw rzemieślniczych zabierają ze sobą na wakacje.

Według ośrodka badawczego CBOS w 2016 roku na urlop wyjechało 51% Polaków, a spośród tej grupy aż 82% wypoczywało w kraju. Ponad 15 milionów odbiorców, z których zdecydowana większość to osoby pełnoletnie stanowi ogromną szansę dla pubów, barów i restauracji, które aby zdobyć nowych i utrzymać dotychczasowych klientów muszą stale rozszerzać swoją ofertę i podążać za ogólnopolskimi trendami.

Jednym z nich jest piwna rewolucja, która w ostatnich latach wywróciła rynek piwa w Polsce do góry nogami. – Piwna rewolucja, czyli popularyzacja nowych styli piwnych i kultury picia piwa w Polsce trwa już od kilku lat. Zaczęła się w największych miastach i dziś to właśnie tutaj najłatwiej trafić na piwne festiwale czy sklepy i restauracje z bardzo szeroką ofertą piw rzemieślniczych – tłumaczy Marek Skrętny, Dyrektor Marketingu Browaru Amber.

Ten trend najbardziej widoczny jest w letnich kurortach wypoczynkowych, w których właściciele lokali oferujących sprzedaż piwa dołączyli do grona promotorów piwnej rewolucji.

– Obecnie kultura picia piwa w Polsce jest zupełnie inna niż 10 lat temu. Z każdym rokiem do naszego baru trafiają coraz bardziej świadomi klienci, którzy chcą próbować nowych smaków i nowych styli piwnych. Musimy wychodzić im naprzeciw, dlatego stale poszerzamy swoją ofertę i sięgamy po wysokiej jakości piwo w różnych wariantach smakowych. Każdy znajdzie tutaj coś dla siebie – mówi Marek Werner, menedżer Baru na Górce w Karwieńskich Błotach koło Karwii.

Podobnie uważa Maciej Długi, właściciel koktajl-baru Rettungsbudy w Jastarni, który podkreśla, że klientów przekonuje nie tylko wysoka jakość produktów, ale także ich regionalny charakter. – Jadąc w góry chcemy zjeść oscypka, a nad morzem rybę z frytkami. Z piwem jest bardzo podobnie, dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z Browarem Amber, który swoje piwo rozlewa w Bielkówku koło Gdańska. Dziś w karcie mamy 12 piw tego producenta, a większość naszych klientów najchętniej sięga po warianty, których dotychczas zupełnie nie znała. Często ludzie próbują zupełnie nowych piw, po których już nigdy nie chcą wracać do klasycznego jasnego lagera – mówi Maciej Długi.

więcej informacji:

Browar Amber RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    rynek piwa 2017 RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    Marek Skrętny RSS ALERT    /    Mateusz Puślecki RSS ALERT    /    piwa kraftowe RSS ALERT    /    Polskie Stowarzyszenie Piwowarów Domowych RSS ALERT    /    wakacje 2017 RSS ALERT    /    wakacje Polaków RSS ALERT    /    spożycie piwa RSS ALERT    /    browary RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.209.104.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.