Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ambra: 44 mln sprzedanych butelek; dobre wyniki win stołowych w Polsce i musujących w Rumunii

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-02-2017, 10:50
Ambra: 44 mln sprzedanych butelek; dobre wyniki win stołowych w Polsce i musujących w Rumunii
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. Ambra

Grupa Ambra zwiększyła sprzedaż wina pod względem wolumenu o niemal 5 proc. w pierwszym półroczu roku obrotowego 2016/2017, a przychody grupy wzrosły o 11 proc. dzięki winom stołowym w Polsce i winom musującym w Rumunii. Grupa umocniła też pozycję rynkową na wszystkich rynkach działalności i obniżyła zadłużenie.

Grupa podała, że w pierwszym półroczu roku 2016/2017 sprzedaż win liczona w milionach średnich butelek 0,75 l wyniosła 43,6 mln wobec 41,7 mln butelek w takim samym okresie roku 2015/2016, czyli zanotowała wzrosła o 4,6 proc.

- Jako lider rynku koncentrujemy się nadal na wzroście sprzedaży w strategicznych dla nas kategoriach oraz podnoszeniu wartości naszych głównych marek. Utrzymanie w kolejnych kwartałach rekordowej dynamiki wzrostu z pierwszych miesięcy roku może być trudne do osiągnięcia – mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

- Oczekujemy jednak za cały rok wzrostu sprzedaży na dobrym poziomie aktywnie wspierając rozwój naszych kluczowych marek: CIN&CIN, DORATO, CYDRU LUBELSKIEGO oraz CENTRUM WINA. W połączeniu z kontynuacją programu wzrostu efektywności kosztowej pozwoli to nadal zwiększać wartość firmy w najbliższych latach - dodaje.

W pierwszym półroczu roku obrotowego 2016/2017 zakończonym 31 grudnia 2016 r. Grupa Ambra zwiększyła przychody o 11,0 proc., osiągając najwyższy organiczny wzrost w historii. Do rekordowych wyników najbardziej przyczynił się wzrost sprzedaży win stołowych w Polsce i win musujących ZAREA w Rumunii.

Pozycja rynkowa Grupy została umocniona na wszystkich rynkach działalności. Przychody ze sprzedaży w Polsce wzrosły o 7,7 proc., tj. powyżej tempa wzrostu rynku. Najważniejszym źródłem wzrostu były wina stołowe, w tym rosnąca główna marka FRESCO oraz pozostałe wina importowane sprzedawane na rynku sklepów spożywczych.

Podobnie jak w poprzednich okresach dynamicznie rosła również sprzedaż w sklepach sieci CENTRUM WINA oraz w kanale HoReCa (gastronomia).

Bardzo dobre wyniki sprzedażowe osiągnęły również zagraniczne rynki działalności Grupy AMBRA (Rumunia, Czechy i Słowacja). Najdynamiczniej sprzedaż rosła na rynku rumuńskim – w walucie lokalnej o 30,0 proc. Marka ZAREA umocniła swoją pozycję lidera rynku win musujących w Rumunii oraz zwiększyła swoje udziały rynkowe w kategorii brandy.

Dynamiczny wzrost sprzedaży w pełni przełożył się na poprawę wyników finansowych. Zysk operacyjny wyniósł 41,7 mln zł i był wyższy o 15,3 proc. niż rok wcześniej, natomiast zysk netto przypadający akcjonariuszom Ambra osiągnął poziom 26,7 mln zł i był wyższy o 17,7 proc..

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.