Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

Ambra chce być liderem na rynku cydru w Polsce

Grupa Ambra chce być liderem w Polsce w produkcji i sprzedaży cydru - zapowiada w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Ambry Robert Ogór. Ambra liczy na sprzedaż kilku milionów butelek cydru w ciągu najbliższych trzech lat.

Ambra chce być liderem na rynku cydru w Polsce
Robert Ogór, prezes Ambry

W czerwcu Ambra rozszerzyła swoje portfolio o kategorię cydrów, wprowadzając na rynek nowy produkt o nazwie Cydr Lubelski. Cydr Lubelski to pierwszy polski cydr produkowany na skalę przemysłową.

- Wprowadziliśmy w czerwcu markę cydru - Cydr Lubelski i zamierzamy tę kategorię bardzo intensywnie rozwijać. Jak bardzo? Tak bardzo, że chcemy być liderem na rynku cydru (...) Liczymy na kilka milionów butelek sprzedaży w ciągu najbliższych trzech lat - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Ogór.

Dodał, że Grupa Ambra chciałaby, żeby Cydr Lubelski stał się najbardziej rozpoznawalną marką cydru w Polsce.

- Po pierwsze chcielibyśmy, żeby Cydr Lubelski był najbardziej znaną i wymienianą na pierwszym miejscu marką cydru, wręcz utożsamiany, tak jak np. marka Piccolo jest utożsamiana przez konsumentów z szampanem dla dzieci. (...) I taki jest nasz pierwszy cel, czyli stworzenie najbardziej rozpoznawalnej marki: Cydr Lubelski - mówi Ogór.

- I żeby to osiągnąć, marka ta powinna mieć szeroką dystrybucję, być powszechnie dostępna, wyeksponowana w punktach sprzedaży. Pierwsze duże akcje promocyjne w handlu rozpoczną się w lipcu. I jeśli ten produkt będzie się dobrze rozwijał to chcemy na przyszłą wiosnę poprzeć to kampanią mediową - dodał.

Konsumenci coraz bardziej doceniają również regionalne produkty, wyróżniające się unikatowym charakterem i w tych założeniach Ambra upatruje sukces rynkowy Cydru Lubelskiego.

CYDR - NATURALNIE!

Według Ambry produkcja cydru to w dużej mierze odpowiedź na stopniowe zmiany zachodzące w obszarze kultury picia alkoholu oraz na potrzeby samych konsumentów, którzy chętnie wybierają lżejsze trunki o mniejszej zawartości alkoholu, lubią eksperymentować i poznawać nowe smaki oraz poszukują innowacyjnych rozwiązań.

Prezes Ogór podkreśla, że strategia Ambry w przypadku cydru oparta jest na produkcji naturalnego produktu, czyli pochodzącego wyłącznie z fermentacji naturalnych moszczy lub koncentratów jabłkowych wykluczając domieszki smakowe.

- Polski ustawodawca bardzo słusznie zdefiniował cydr - z jednej strony w trosce o rozwój gałęzi rolnictwa produkującej jabłka, a z drugiej strony o polskiego konsumenta i rozwój produktów naturalnych - w ten sposób, że jest to produkt pochodzący wyłącznie i całkowicie z fermentacji naturalnych moszczy bądź koncentratów jabłkowych wykluczając z tej definicji wszelkie produkty z domieszkami smakowymi itd. I nasza strategia opiera się na tym, żeby właśnie rozwijać te naturalne produkty - powiedział Ogór.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

Robert Ogór RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    cydr RSS ALERT    /    cydr lubelski RSS ALERT    /    produkcja cydru RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    wina RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Jakub 2013-07-02 14:51:14
    Po pierwsze, ten cydr, to nie żaden produkt regionalny, bo nie ma certyfikacji i nie jest produkowany na regionalnych surowcach. Regionalna to jest Sidra z Astrurii, Apfelwein z Hesji albo Cidre do Normandie z Normandii. Po drugie to ten "cydr" za bardzo mi podjeżdża drożdżami lub czymś innym, za bardzo przypomina tanie wino musujące, a za mało prawdziwy cydr, nie czuć w nim jabłek. Niech firma wprowadzi z 5 odmian tego cydru, w różnych smakach, butelkach, do tego perry gruszkowe, to może i będzie miała szanse, stać się liderem rynkowym. Polska ma potencjał do tego, by stać się głównym producentem tego napoju na świecie, gdzie dziesiątki firm robia go przemysłowo i setki, wręcz tysiące małych firm i rolników, w sposób "rzemieślniczy".
  • mar 2013-07-15 21:05:30
    Cydr Lubelski z Ambry to chyba jakiś żart, dawno nie piłem tak wyjatkowego paskudztwa.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.182.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.