Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ambra chce poprawić wyniki w roku obrotowym 2016/17

  • Autor: PAP
  • Data: 14-09-2016, 16:42

Ambra liczy, że w roku obrotowym 2016/2017, który rozpoczął się 1 lipca, uda się jej poprawić wyniki finansowe, m.in. dzięki osiągnięciu rentowności na poziomie zysku operacyjnego przez segment cydru - poinformowali przedstawiciele spółki.

"Patrząc na perspektywy obecnego roku obrotowego, czujemy że możemy po raz kolejny pokazać poprawę, a na pewno dobry wynik, jeśli chodzi o zyski i przepływy pieniężne" - powiedział podczas konferencji prezes spółki, Robert Ogór.

"Nawet, jeśli nasze pozostałe kategorie byłyby płaskie, to sam fakt, że zakładamy osiągniecie rentowności EBIT przez segment cydru, wpłynie na poprawę wyniku" - dodał w rozmowie z dziennikarzami.

W roku obrotowym 2015/2016 Ambra zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 6,9 proc. do 424 mln zł. Zysk operacyjny spadł nieznacznie o 0,6 proc. do 34 mln zł, a zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej skurczył się o 6 proc. do 17,9 mln zł. Na wyniki okresu porównywalnego wpływały jednorazowe zyski ze sprzedaży aktywów nieoperacyjnych.

W tym roku obrotowym spółka nie oczekuje większych one-offów.

"Wszyscy inwestorzy czekają na sprzedaż działki w Rumunii, ale nie widzimy dużego prawdopodobieństwa zbycia całej nieruchomości w tym roku. Możliwe, że znajdziemy kupca na jakąś jej część, ale wpływ takiej transakcji nie będzie istotny dla wyniku czy płynności" - skomentował Piotr Kaźmierczak, dyrektor finansowy Ambry.

Spółka zanotowała w roku 2015/2016 spadek wolumenu sprzedaży cydru o 5,9 proc. do 8,1 mln litrów oraz spadek przychodów ze sprzedaży tej kategorii o 6,3 proc. do 23,3 mln zł. 

W tym czasie rynek cydru wzrósł wolumenowo o 14,4 proc., a wartościowo o 6,7 proc. W ocenie zarządu Ambry, dynamiki wzrostu rynku cydru są rozczarowujące.

"Rynek cydru w Polsce powstał tak naprawdę w 2013 r. wraz z wprowadzeniem przez nas Cydru Lubelskiego i początkowo rozwijał się dynamicznie z tej zerowej bazy. W poprzednim roku wzrost był już jedynie kilkuprocentowy" - poinformował Ogór.

Wśród czynników, które wpłynęły na spadek dynamiki wzrostu tego rynku przedstawiciele spółki wskazują na wzmożoną kampanię reklamową producentów piwa podczas Euro 2016, a także wejście na rynek cydrów przemysłowych i ekonomicznych.

"O ile dwa lata temu kategorii cydrów pomogło embargo na jabłka ze strony Rosji, tak w tym roku Euro i masowe promocje piwa nie sprzyjały konsumpcji tego napoju. Kolejne miesiące, pozbawione takich jednorazowych zdarzeń, pokażą jaki jest faktycznie trend na tym rynku" - powiedział Kaźmierczak.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 907) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.