Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ambra chce sprzedać ponad 7 mln l cydru i perry, upowszechnić cydr miodowy

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-05-2016, 16:04
Ambra chce sprzedać ponad 7 mln l cydru i perry, upowszechnić cydr miodowy
Cydr Lubelski Miodowy fot. Ambra

Grupa Ambra chce sprzedać w tym roku ok. 7 mln litrów Cydru Lubelskiego i kilkaset tysięcy butelek Perry Lubelski, a także rozpowszechnić swój Cydr Lubelski Miodowy – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Michał Rozalicz, dyrektor marketingu grupy Ambra.

- Sądzimy, że sprzedaż całego rynku wyniesie w tym roku ok. 15 mln litrów cydru, natomiast my liczymy na sprzedaż ok. 7 milionów litrów Cydru Lubelskiego w tym roku, czyli będziemy mieli ok. 50 proc. rynku – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Michał Rozalicz.

- W czerwcu wprowadzimy na rynek nowość Perry Lubelski w limitowanej edycji kilkuset tysięcy sztuk - dodaje.

- Jeśli chodzi o Cydr Lubelski Miodowy to jest on już dostępny na rynku, jednak na razie nie udało nam się go upowszechnić tak jak klasycznego Cydru Lubelskiego, dlatego teraz na tym upowszechnieniu się skoncentrujemy, m.in. odświeżamy jego szatę graficzną – mówi też Michał Rozalicz.

Perry Lubelski wytwarzany jest ze świeżo tłoczonego soku ze słodkich polskich gruszek Konferencja. Tak jak w przypadku Cydru Lubelskiego, Ambra zdecydowała się na naturalny proces produkcji perry, zachowujący najcenniejsze składniki owoców (błonnik i pektyny) oraz autentyczny smak.

Grupa Ambra rozszerza też dystrybucję pierwszego cydru jednoodmianowego Cydr Lubelski Antonówka, a latem w sklepach dostępne będą też Cydr Lubelski Miodowy w zmienionym opakowaniu i dodatkowa, powiększona do 0,5 l „mała” pojemność klasycznego Cydru Lubelskiego. 

Według przedstawicieli Ambry w 2016 roku konsumpcja cydru w Polsce może wzrosnąć do 15 mln litrów, a wartość rynku osiągnąć 130 mln zł, czyli prawie połowę polskiego rynku win musujących. Cydr wypity w Polsce w 2015 r. przewyższył wielkość konsumpcji takich alkoholi jak wermut, brandy, rum czy gin.

W 2015 roku sprzedaż cydru przekroczyła 10 mln litrów. Według Ambry potencjał rynku sięga 1–2 proc. ilościowej konsumpcji piwa, co oznacza nawet 80 mln litrów rocznie.

W 2013 roku sprzedaż cydru w Polsce sięgnęła około 2 miliona litrów, podczas gdy w 2014 roku było to już ok. 9-10 miliona litrów.

Grupa Ambra jest obecnie liderem rynku cydru w Polsce i ma ok. połowy udziałów w tym rynku, na drugim miejscu jest Grupa Żywiec ze Strongbow, a na trzecim Grupa Jantoń i jej Cydr Dobroński.

Grupa Ambra jest też liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 820) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH