Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Ambra chce zwiększyć udział w rynku wina do 25 proc. w ciągu 3 lat

Grupa Ambra, producent i dystrybutor win, chce zwiększyć udziały w rynku wina w Polsce do ok. 25 proc. w ciągu trzech lat z obecnych ok. 22 proc. - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Ambry Robert Ogór. Grupa raczej chce rozwijać się organicznie, ale nie wyklucza akwizycji marek.

Ambra chce zwiększyć udział w rynku wina do 25 proc. w ciągu 3 lat
Robert Ogór, prezes Ambry

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 19-06-2013, 14:19

- Na rosnącym rynku wina Ambra zajmuje od lat pozycję zdecydowanego lidera i zamierzamy powiększać nasze przewagi. Jesteśmy liderem we wszystkich kanałach dystrybucji, nie tylko poprzez nasze główne marki w handlu spożywczym, ale również poprzez markę Centrum Wina, największego dostawcy wina do rynku restauracji, a poprzez naszą sieć sklepów wiodącym detalistą specjalistycznym - mówi serwisowi portalspozywczy.pl prezes Ogór.

- Mamy ponad 22 proc. rynku wina i myślę, że istnieją realne szanse, żeby nasz udział na przestrzeni najbliższych trzech lat osiągnął poziom 25 proc., co wraz ze stale rosnącym rynkiem spowoduje jeszcze oczywiście wzrost przychodów naszej grupy. Przy stabilnych kosztach powinno się to też przełożyć na rosnące zyski i wartość spółki - dodaje.

Ogór podkreśla, że rynek wina w Polsce ma duży potencjał do wzrostu, bo spożycie wina w Polsce jest niskie, a udział wina w wydatkach Polaków na alkohol jest wciąż bardzo mały.

- Nadal bardzo niski poziom konsumpcji na głowę oraz niski udział w wydatkach na alkohol połączony z bardzo silnymi trendami społecznymi promującymi wino, takimi jak wzrost edukacji, wzrost dochodów, czy rosnąca rola kobiet również jako konsumentek - to wszystko są silne trendy, które cały czas powodują przechodzenie konsumentów z wódki i piwa do wina - mówi prezes Ambry.

- I to na pewno będzie się działo nadal, ponieważ udział wina w wydatkach na alkohol jest mały, a trendy takie dopiero zaczęły się rozkręcać - dodaje.

Prezes Ogór sygnalizuje także, że Ambra chce rozwijać się organicznie, ale nie wykluczył akwizycji marek, jeśli nadarzy się okazja.

- Posiadamy portfel niemalże wszystkich ważnych na polskim rynku marek, zarówno szampanów, win musujących, wermutów czy win stołowych, dlatego uzupełniamy portfel w szczególności w winach powyżej 20 złotych. Dwie z trzech największych marek w Polsce, czyli El Sol i Fresco, już należą do nas. Jednak w segmencie powyżej 20 złotych trzeba się oprzeć na znanych międzynarodowych markach, ponieważ Polska nie jest krajem produkującym wino, dlatego potencjał do akwizycji na naszym rynku jest dosyć ograniczony. Raczej uważamy, że jesteśmy w stanie wystarczająco szybko rosnąć w oparciu o potencjały organiczne - mówi Ogór.

- Oczywiście selektywnie, jeśli nadarzy się okazja, to chętnie skorzystamy z możliwości przejęcia jakiejś marki. Ostatnim ważnym nabytkiem była marka Sutter Home, którą przejęliśmy w ubiegłym miesiącu i która jest najlepiej sprzedającym się winem importowanym w segmencie powyżej 20 złotych. Czyli podsumowując akwizycje tak, ale selektywnie - dodaje.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

Robert Ogór RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    plany rozwoju Grupy Ambra  RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    inwestycje Grupy Ambra RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.91.121.255
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.