REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ambra chce zwiększyć udział w rynku wina do 25 proc. w ciągu 3 lat

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-06-2013, 14:19
Ambra chce zwiększyć udział w rynku wina do 25 proc. w ciągu 3 lat
Robert Ogór, prezes Ambry

Grupa Ambra, producent i dystrybutor win, chce zwiększyć udziały w rynku wina w Polsce do ok. 25 proc. w ciągu trzech lat z obecnych ok. 22 proc. - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Ambry Robert Ogór. Grupa raczej chce rozwijać się organicznie, ale nie wyklucza akwizycji marek.

REKLAMA

- Na rosnącym rynku wina Ambra zajmuje od lat pozycję zdecydowanego lidera i zamierzamy powiększać nasze przewagi. Jesteśmy liderem we wszystkich kanałach dystrybucji, nie tylko poprzez nasze główne marki w handlu spożywczym, ale również poprzez markę Centrum Wina, największego dostawcy wina do rynku restauracji, a poprzez naszą sieć sklepów wiodącym detalistą specjalistycznym - mówi serwisowi portalspozywczy.pl prezes Ogór.

- Mamy ponad 22 proc. rynku wina i myślę, że istnieją realne szanse, żeby nasz udział na przestrzeni najbliższych trzech lat osiągnął poziom 25 proc., co wraz ze stale rosnącym rynkiem spowoduje jeszcze oczywiście wzrost przychodów naszej grupy. Przy stabilnych kosztach powinno się to też przełożyć na rosnące zyski i wartość spółki - dodaje.

Ogór podkreśla, że rynek wina w Polsce ma duży potencjał do wzrostu, bo spożycie wina w Polsce jest niskie, a udział wina w wydatkach Polaków na alkohol jest wciąż bardzo mały.

- Nadal bardzo niski poziom konsumpcji na głowę oraz niski udział w wydatkach na alkohol połączony z bardzo silnymi trendami społecznymi promującymi wino, takimi jak wzrost edukacji, wzrost dochodów, czy rosnąca rola kobiet również jako konsumentek - to wszystko są silne trendy, które cały czas powodują przechodzenie konsumentów z wódki i piwa do wina - mówi prezes Ambry.

- I to na pewno będzie się działo nadal, ponieważ udział wina w wydatkach na alkohol jest mały, a trendy takie dopiero zaczęły się rozkręcać - dodaje.

Prezes Ogór sygnalizuje także, że Ambra chce rozwijać się organicznie, ale nie wykluczył akwizycji marek, jeśli nadarzy się okazja.

- Posiadamy portfel niemalże wszystkich ważnych na polskim rynku marek, zarówno szampanów, win musujących, wermutów czy win stołowych, dlatego uzupełniamy portfel w szczególności w winach powyżej 20 złotych. Dwie z trzech największych marek w Polsce, czyli El Sol i Fresco, już należą do nas. Jednak w segmencie powyżej 20 złotych trzeba się oprzeć na znanych międzynarodowych markach, ponieważ Polska nie jest krajem produkującym wino, dlatego potencjał do akwizycji na naszym rynku jest dosyć ograniczony. Raczej uważamy, że jesteśmy w stanie wystarczająco szybko rosnąć w oparciu o potencjały organiczne - mówi Ogór.

- Oczywiście selektywnie, jeśli nadarzy się okazja, to chętnie skorzystamy z możliwości przejęcia jakiejś marki. Ostatnim ważnym nabytkiem była marka Sutter Home, którą przejęliśmy w ubiegłym miesiącu i która jest najlepiej sprzedającym się winem importowanym w segmencie powyżej 20 złotych. Czyli podsumowując akwizycje tak, ale selektywnie - dodaje.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH