Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ambra inwestuje 2 mln zł w zakład i produkcję cydru, chce dać odpór branży piwnej

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-06-2017, 12:41
Ambra inwestuje 2 mln zł w zakład i produkcję cydru, chce dać odpór branży piwnej
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. Ambra

Grupa Ambra zainwestowała ponad 2 mln zł w zakład produkcyjny w Biłgoraju na Lubelszczyźnie. Dzięki nowym technologiom może produkować cydr niefiltrowany i wyznaczać nowy standard polskiego cydru naturalnego. Ambra chce stworzyć podwaliny pod trwały wzrost rynku cydru w Polsce dając odpór branży piwnej.

- Cydr stanął w cieniu różnorodności piw regionalnych, rzemieślniczych. W tym roku spróbujemy dać temu odpór i zaproponować konsumentowi to, czego szuka, czyli naturalności, regionalności, autentyczności. Mamy w Polsce najwspanialsze jabłka, to zobowiązuje nas - nie tylko jako firmę, ale jako Polaków - do produkcji najlepszego i najszlachetniejszego cydru – mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

- Chcemy stworzyć podwaliny pod trwały wzrost rynku. Oczekujemy, że w tym roku sprzedaż będzie przynajmniej stabilna i dzięki tym nowym produktom, naturalnym oraz rzemieślniczym, będziemy na przestrzeni kilku- kilkunastu lat stopniowo powiększać rynek – dodaje.

Inwestycje Grupy Ambra to duży krok w stronę jeszcze większej naturalności produktu. Objęły m.in. skrócenie czasu na tłoczenie jabłek, specjalistyczne wyposażenie ciśnieniowych zbiorników fermentacyjnych pozwalających na kontrolę i regulację temperatury fermentacji czy montaż instalacji chłodniczej w hali produkcyjnej.

- Dzięki temu na końcu tego procesu dostajemy pełnię smaku, głębię i aromatyczność o 30 proc. bardziej intensywną niż w przypadku cydru filtrowanego. Brak filtracji oznacza dbałość, by bogactwo jabłka w jak największej części znalazło się w napoju - mówi Artur Dubaj, główny technolog grupy Ambra.

Perspektywy rynku cydru

Tomasz Solis, wiceprezes Lubelskiego Stowarzyszenia Miłośników Cydru uważa, że perspektywy rynku cydru w Polsce dają szansę rozwoju nowym i obecnym producentom.

- Myślę, że będzie to proces dwukierunkowy. Z jednej strony rozwinie się rynek masowy, z drugiej oferta skierowana do konsumentów poszukujących czegoś więcej niż tylko zaspokojenie pragnienia, koneserów, wielbicieli cydru. Mam nadzieję, że zbliżymy się w ten sposób do rynku wina czy piw kraftowych - mówi Tomasz Solis.

- Światem wina i cydru rządzą te same reguły, które potem determinują jego smak, aromatyczność i głębię. Natura decyduje o udanych zbiorach, charakterze jabłek. To wszystko ma później odzwierciedlenie w cydrze, podobnie jak odmiany jabłek. (...) Na wzór winiarzy stale analizujemy poszczególne fazy tworzenia cydru i stale poszukujemy nowych propozycji - podkreśla  z kolei Artur Dubaj, główny technolog Grupy Ambra.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 398) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH