Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

Ambra kończy rok z lepszymi wynikami i nowymi przejęciami za granicą

Grupa Ambra w roku obrotowym 2018/2019 rosła szybciej niż rynek - w tempie powyżej 10 proc. Zwiększone zyski i niskie zadłużenie wystarczyły zarówno na podwyższenie dywidendy, jak i na akwizycje w Czechach i w Rumunii.

Ambra kończy rok z lepszymi wynikami i nowymi przejęciami za granicą
fot. za ambra.com.pl

Przychody ze sprzedaży na głównych rynkach działalności – w Polsce, Czechach, Słowacji i Rumunii
wzrosły o 10,6 proc. do 534,6 mln zł. Największy wpływ na wyniki sprzedaży miały marki FRESCO,
DORATO i ZAREA. Jeszcze szybciej rosła sprzedaż alkoholi mocnych: brandy PLISKA i ZAREA, whisky i wódki BACZEWSKI. Dynamicznie rozwijała się również sprzedaż do gastronomii i w sklepach CENTRUM WINA, do których w 2018/2019 roku dołączyła marka DISTILLERS LIMITED specjalizująca się w alkoholach mocnych premium. Na największym rynku działalności Grupy Ambra, czyli w Polsce przychody wzrosły o 9,6 proc.

Jeszcze dynamiczniej rosła sprzedaż na rynkach zagranicznych. W Czechach i Słowacji, gdzie
bestsellerem jest marka win musujących MUCHA SEKT, wzrost przychodów wyniósł 24,1% (w walucie
lokalnej). Dalszy rozwój marki ZAREA w winach musujących i brandy w Rumunii zaowocował wzrostem przychodów ze sprzedaży na tym rynku o 7,2% (w walucie lokalnej).

- Konsumenci poszukują produktów wysokiej wartości. Takie są nasze nowe propozycje wprowadzone
do sprzedaży w ostatnich miesiącach 2018/2019 roku: CIN&CIN Free - pierwsze szeroko dostępne w
Polsce bezalkoholowe wino musujące oraz linia win z polskich owoców pod marką Winiarnia Zamojska. Są to nowe kategorie na polskim rynku i chcemy być w nich liderem.” – mówi Robert Ogór, Prezes Grupy Ambra.

Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) za rok obrotowy 2018/2019 wyniósł 55,6 mln zł i był niższy w
porównaniu z rokiem ubiegłym o 2,5%. EBIT skorygowany o wpływ zdarzeń jednorazowych mających
miejsce w poprzednim roku obrotowym był jednak o 9,0% wyższy dzięki rosnącym wynikom i marżom
ze sprzedaży odzwierciedlającym rosnący udział produktów premium, pomimo wyższych kosztów
wynagrodzeń wynikających z utrzymującej się presji płacowej.

Rok obrotowy 2018/2019 zamknął się zyskiem przypadającym akcjonariuszom jednostki dominującej w kwocie 32,9 mln zł wobec 32,2 mln zł w roku ubiegłym. Skorygowany o efekt zdarzeń jednorazowych
zysk przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 33,7 mln zł i był wyższy o 3,1% w
porównaniu z poprzednim rokiem.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    Robert Ogór RSS ALERT    /    wyniki Ambry RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.191.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.