Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ambra nie obawia się rosnącej cydrowej konkurencji

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-10-2015, 13:13
Ambra nie obawia się rosnącej cydrowej konkurencji

Grupa Ambra, producent i dystrybutor win oraz Cydru Lubelskiego, nie obawia się rosnącej konkurencji w Polsce dla swojego cydru, mimo że coraz więcej producentów różnych kategorii alkoholi chce produkować cydr.

- Nie obawiamy się konkurencji. Cydr Lubelski jest jedynym powszechnie dostępnym w Polsce cydrem produkowanym ze świeżych jabłek, co daje mu wyjątkowy i naturalny smak. Dlatego jest najchętniej wybieranym przez polskich konsumentów cydrem – podkreślają przedstawiciele zarządu Ambry.

Zaznaczają, że Cydr Lubelski umacnia pozycję lidera w Polsce, pomimo wejścia nowych konkurentów na ten rynek i ma niemal 50 proc. udziałów w tym rynku.

Na tym młodym i jeszcze stosunkowo małym rynku cydru w Polsce konkurują już nie tylko branża winiarska, ale też piwowarska - na rynek cydru mocno weszła Grupa Żywiec z cydrem Strongbow, a także Kompania Piwowarska z cydrem Green Mill, zaś produkcję cydru zaczęli również rozważać producenci alkoholi mocnych (np. CEDC czy Stock Spirits).

Sprzedaż Cydru Lubelskiego w roku obrotowym 2014/2015 potroiła się i wartościowo wyniosła 25,4 mln złotych.

Według Ambry konsumpcja cydru w Polsce w okresie lipiec 2014-czerwiec 2015 wzrosła do ok. 11 milionów litrów, a w perspektywie najbliższych pięciu lat konsumpcja cydru może osiągnąć wielkość 30-90 mln litrów.

W 2014 roku sprzedaż cydru na rynku w Polsce wyniosła ok. 9-10 milionów litrów, a według Grupy Ambra w 2015 roku może zwiększyć się do ok. 17 milionów litrów.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej, a firmy z grupy prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

Do portfela marek grupy należą: Dorato, Cin&Cin, EL Sol, Piccolo, Cydr Lubelski i Pliska.

Oferta Ambry opiera się zarówno na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, jak i na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile, a także Australii.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH