Ambra o inwestycjach oraz potencjalnych akwizycjach

Grupa Ambra opiera rozwój przede wszystkim na wzroście organicznym, a przejęcia, które mogą go uzupełniać, mogą dotyczyć w pierwszym rzędzie rynków, na których grupa prowadzi już operacje. Z kolei głównym celem inwestycji w zakładzie w Biłgoraju i Bukareszcie jest podniesienie jakości i produkcja wyrobów o wyższej wartości dodanej – mówią przedstawiciele Ambry.
- Przejęcia są sensowne i możliwe tam, gdzie możemy wykorzystać nasz know-how branżowy i skorzystać z efektów synergii. Dlatego mogą one dotyczyć w pierwszym rzędzie rynków, na których prowadzimy już operacje, segmentów i kanałów dystrybucji, w których mamy już doświadczenie, mocne marki etc. Natomiast nasz rozwój opiera się przede wszystkim na wzroście organicznym, a przejęcia mogą go uzupełniać – mówi wiceprezes Grupy Ambra, Piotr Kaźmierczak.
- Przejęcia to tylko uzupełnienie wzrostu organicznego. Na pewno tak kalkulujemy warunki, żeby poprawić zwrot z kapitału Grupy Ambra - dodaje.
Czytaj też: „Ambra nie wyklucza akwizycji, monitoruje możliwości za granicą”.
Jak grupa ocenia rynek rumuński i czeski w porównaniu z polskim i jaki jest tam potencjał rozwoju?
- Rynek rumuński ma duży potencjał rozwoju przede wszystkim ze względu na niski w porównaniu do Polski i innych krajów UE poziom dochodów. Oczekujemy, że wzrost na tym rynku będzie nadal dynamiczny. W Czechach konsumpcja jest wysoka, natomiast my chcemy zwiększać nasz cały czas niski udział w tym rynku – mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.
Ambra wspominała wcześniej o inwestycjach w zakład produkcyjny w Biłgoraju na Lubelszczyźnie oraz w Bukareszcie. W jakim stopniu zwiększą one moce produkcyjne spółki?
- Celem inwestycji jest podniesienie jakości i produkcja wyrobów o wyższej wartości dodanej, a także zapewnienie wyższej wydajności przy niezmienionej liczbie pracowników, a nie tworzenie nowych znacząco większych mocy produkcyjnych – mówi Piotr Kaźmierczak.
Czytaj też: „Grupa Ambra zwiększy poziom inwestycji w majątek produkcyjny”
Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.
Do portfela marek Grupy Ambra należą: Dorato, CIN&CIN, Piccolo, Cydr Lubelski czy Pliska. Oferta Grupy Ambra opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.
Grupa Ambra prowadzi też w Polsce największą sieć specjalistycznych sklepów winiarskich pod marką Centrum Wina i jest też największym dostawcą win premium do gastronomii.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!