Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

Ambra planuje kolejne akwizycje w Czechach

Ambra w roku obrotowym 2019/2020 planuje w Czechach akwizycje pojedynczych sklepów winiarskich lub niewielkich, liczących od 2 do 5 sklepów, sieci - poinformował PAP Biznes w wywiadzie wiceprezes spółki Piotr Kaźmierczak.

Ambra planuje kolejne akwizycje w Czechach
Piotr Kaźmierczak, wiceprezes Grupy Ambra fot. za ambra.com.pl

"Patrzymy z optymizmem na rynek czeski. Pomimo czterokrotnie niższej populacji konsumpcja wina jest na poziomie zbliżonym do Polski. Nasze udziały na tym rynku są bardzo małe, bo jesteśmy obecni tylko w winach musujących i musujących napojach bezalkoholowych dla dzieci w nowoczesnym kanale dystrybucji. W porównaniu do tego, co udało nam się osiągnąć na rynku polskim, to jest tylko przyczółek. Rynek czeski, podobnie jak rynek polski premiumizuje się. U naszych południowych sąsiadów średnia cena kupowanego wina wzrosła o 9 proc. W segmencie premium nie jesteśmy obecni" - powiedział wiceprezes.

Kaźmierczak dodał, że na rynku czeskim nie ma dużej, markowej, ogólnopolskiej sieci sklepów, sprzedających wina.

"W tym widzimy swoją szanse, aby taką sieć zbudować" - powiedział.

Zdaniem wiceprezesa nabycie czeskiego internetowego sprzedawcy wina Vino-Klub to tylko mały element strategii wejścia w segment win premium.

"W pierwszym rzędzie chcielibyśmy zaistnieć poprzez specjalistyczne sklepy winiarskie, w drugim rzędzie przez HoReCa, a w trzecim przez e-commerce. W tym roku obrotowym podejmiemy decyzję o nazwie marki, pod jaką na tym rynku będziemy prowadzić ekspansję" - powiedział.

"W roku obrotowym 2019/2020 możliwe są dalsze akwizycje. Możemy przejmować pojedyncze placówki, albo niewielkie sieci, od 2 do 5 sklepów, żeby zbudować naszą sieć kilku sklepów. Traktujemy pierwsze dwa lata jako pilotaż, żeby zdobyć wiedzę o czeskim konsumencie. Dopiero, gdy będziemy przygotowani, możemy pomyśleć o rozwoju sieci w skali zbliżonej do Polski" - dodał Kaźmierczak.

W sierpniu Ambra nabyła czeskiego internetowego sprzedawcę alkoholi Vino-Club. Cena nabycia wyniosła 9 mln CZK plus earn-out ok. 15 mln CZK. Baza klientów przejętej spółki wynosiła w 2018 r. 2,5 tys., a jej obroty wynoszą około 1 mln euro.

Grupa Ambra zajmuje się produkcją, importem i dystrybucją win i innych alkoholi w Europie Środkowo-Wschodniej. Pod marką Centrum Wina i Distillers Limited prowadzi też w Polsce 30 sklepów specjalistycznych i sprzedaż do 1.500 punktów gastronomii.

Niecałe 80 proc. przychodów grupy realizowanych jest w Polsce, około 14 proc. sprzedaży stanowi rynek rumuński, około 7 proc. to Czechy i Słowacja.

"W Rumunii nasz portfel produktów jest większy i jesteśmy obecnie w większości interesujących nas kategorii produktowych, czyli win musujących i stołowych oraz brandy. Ostatnio nabyliśmy markę win stołowych i nie zamierzamy wchodzić tam w sieć detaliczną poprzez własne sklepy. Nadal widzimy duże możliwości rozwoju w kategoriach, w których jesteśmy w kanale tradycyjnym i nowoczesnym" - powiedział Kaźmierczak.

W lipcu rumuńska spółka grupy Ambra kupiła markę win stołowych Sange De Taur. Cena nabycia wyniosła 1,3 mln euro w momencie zakupu oraz ok. 1,2 mln euro w ciągu dwóch lat od zakupu. Przychody netto marki wynoszą 3 mln euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

Ambra RSS ALERT    /    Piotr Kaźmierczak RSS ALERT    /    wino RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.255.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.