Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Ambra podtrzymuje chęć wzrostu wraz ze zwyżką rynku wina w Polsce

Ambra, która przewiduje 6-proc. zwyżkę rynku wina w Polsce, podtrzymuje zapowiedzi, że w roku obrotowym 2018/2019 chce rosnąć wraz z rynkiem – powiedział PAP Biznes Piotr Kaźmierczak, wiceprezes spółki.

Ambra podtrzymuje chęć wzrostu wraz ze zwyżką rynku wina w Polsce
Piotr Kaźmierczak, wiceprezes Grupy Ambra fot. za ambra.com.pl

"Perspektywy pozostają dobre. Oczekujemy wzrostu rynku na poziomie 6 proc. Zamierzamy rosnąć w zbliżonym tempie" - powiedział wiceprezes.
 
Dodał, że na rynku utrzymuje się trend wyboru przez klientów produktów z wyższej półki.
 
W roku obrotowym 2017/2018 (zakończonym 30 czerwca ubiegłego roku) przychody Ambry wzrosły o 7,6 proc. do 495,7 mln zł. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej zwiększył się rdr o 39,4 proc do 32,2 mln zł. Wynik operacyjny wzrósł o 35,7 proc. do 57 mln zł.
 
W pierwszym kwartale, tj. od 1 lipca do 30 września 2018 roku przychody ze sprzedaży wzrosły rdr o 7,4 proc. do 112,7 mln zł. Marża ze sprzedaży zwiększyła się o 3,2 mln zł, czyli o 6,9 proc. do 48,9 mln zł. Wolniejsze tempo wzrostu marży niż przychodów spółka tłumaczyła m.in wzrostem cen zakupu wina ze słabszych zbiorów 2017 roku i zapowiadała wprowadzenie podwyżek cen wina w swojej ofercie.
 
"Podwyżki cen zostały wprowadzone w celu skompensowania wyższych cen wina i wynagrodzeń" - powiedział Kaźmierczak, nie podając skali dokonanych podwyżek.
 
Ambra zajmuje się przede wszystkim produkcją, importem i dystrybucją wina w Polsce. Pod marką Centrum Wina prowadzi 29 sklepy specjalistyczne i sprzedaż do 1.500 punktów gastronomii.
 
W październiku 2018 roku spółka wprowadziła nową markę importera i dystrybutora mocnych alkoholi premium Distillers Limited. Sklepy Centrum Wina mają dzielić powierzchnię handlową z nowym projektem.
 
"Zaczynamy rebranding. Zakończony zostanie do końca czerwca 2019 roku" - powiedział w czwartek wiceprezes.
 
W ciągu pięciu lat od uruchomienia Distillers Limited Ambra oczekuje zwiększenia rocznej sprzedaży o 20-30 mln zł. (PAP Biznes)

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

alkohole RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    Piotr Kaźmierczak RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    plany Ambry RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.145.124
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.