Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ambra: Polacy coraz częściej sięgają po droższe wina, będziemy inwestować w fine wines

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-10-2017, 15:04
Ambra: Polacy coraz częściej sięgają po droższe wina, będziemy inwestować w fine wines
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. Ambra

Polacy coraz częściej sięgają po droższe wina powyżej 20 złotych za butelkę. Ambra widząc tu duży potencjał rozwoju będzie inwestować w rozwój segmentu fine wines - mówi prezes Grupy Ambra, Robert Ogór.

Dodaje, że rynek wina w Polsce jest rynkiem zwiększającej się wartości, na którym następuje premiumizacja.  Wielu konsumentów, którzy kupowali tanie wina w dyskontach przechodzi od win tańszych do droższych.

- W Polsce rośnie nie tylko konsumpcja wina, ale też wartość rynku i średnia cena. Najszybciej rośnie segment win powyżej 20 złotych i wartościowo w rynku – ale bez dyskontów - ich udział zbliża się do 20 proc. – mówi Robert Ogór.

- Dziś 31 proc. populacji, czyli pięć milionów konsumentów kupuje przynajmniej raz w roku wino za więcej niż 20 zł i są to konsumenci zainteresowani wartością. Ambra poprzez 25 sklepów Centrum Wina i dostawy do 1500 restauracji docieramy tylko do 5 proc. tej populacji. Mamy 120 tys. członków, czyli zarejestrowanych konsumentów, klubu kocham Wino - dodaje.

- Docieramy na razie tylko to ok. 5 proc. tej populacji liczącej 5 mln konsumentów i oczekujemy, że perspektywy wzrostu są bardzo duże, dlatego będziemy inwestować w rozwój rynku fine wines – mówi również Robert Ogór.

Ambra podaje, że średnia cena butelki wina rosła w ostatnich pięciu latach średnio o 2,2 proc. W 2016 roku średnia cena butelki wina 0,75 litra wzrosła do 14,65 zł z 14,43 zł w 2015 roku i wobec 14,20 zł w 2014 roku. Dla porównania w 2013 roku było to 13,89 zł, a w 2012 roku – 13,43 zł.

Najszybciej rosnącym segmentem jest segment 20-30 zł, który rośnie w tempie 20 proc.

Według danych Ambry udział w rynku segmentu economy (wina do 12 zł/butelkę) zmniejszył się w 2016 roku o jeden punkt procentowy do 34 proc, udział segmentu mainstream (wina 12-20 zł) utrzymał się na poziomie 50 proc., a segment premium (wina 20-30 zł) zwiększył udział do 12 proc. z 10 proc. Segment top premium (wina powyżej 30 zł/butelkę) utrzymują od paru lat udział 4 proc.

Robert Ogór mówi też, że siły, które budują i oddziałują obecnie na rynek wina w Polsce to rosnące dochody per capita, zwiększający się poziom wykształcenia, rosnący wpływ kobiet na decyzje konsumenckie, rozwój turystyki, zmiana stylu życia i rosnąca skłonność do zakupu dóbr luksusowych. Następuje też rozwój stylu życia związany nie tylko z turystyką, ale też trendami kulinarnymi, a funkcja alkoholu zmienia się - rosną wydatki, co oznacza, że widoczny jest trend konsumpcji bardziej wartościowych i jakościowych alkoholi.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.