Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ambra: Potencjał konsumpcji cydru w Polsce większy niż wina

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-07-2013, 12:26
Ambra: Potencjał konsumpcji cydru w Polsce większy niż wina
Cydr to trochę słodszy napój niż piwo, ma orzeźwiający jabłkowy smak i niższą zawartość alkoholu fot.Ambra

Rynek cydru w Polsce ma duże szanse rozwoju, a potencjał konsumpcji cydru jest większy niż wina - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Robert Ogór, prezes producenta win Ambra. W Polsce jest potencjał sprzedaży co najmniej kilku milionów litrów cydru.

- Rynek cydru w Polsce ma dużą szansę rozwoju i już w ostatnich 2-3 latach ożywił się. Pojawiły się produkty najczęściej importowane przez sieci handlowe z różnych rynków, gdzie cydr jest dużą kategorią - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Ogór.

- W szczególności w Wielkiej Brytanii, jak również w USA ten rynek rośnie i przybiera na wadze w porównaniu do innych kategorii, chociaż jest zdecydowanie mniejszy niż wina gronowego, ale nie jest już zupełnie niszowy. Również na rynku francuskim produkuje się i pije bardzo dużo cydru - dodaje.

Jego zdaniem w Polsce jest potencjał na co najmniej kilka milionów litrów sprzedaży cydru.

- Myślę, że w Polsce jest potencjał na co najmniej kilka milionów litrów sprzedaży tego produktu, gdyż w oparciu o przeprowadzone badania konsumenckie cydr ma jedną ważną zaletę konsumencką - jest produktem, który sytuuje się pomiędzy piwem, a winem - powiedział Ogór.

- Mam na myśli to, że wino jest w dalszym ciągu konsumowane dość rzadko, a okazje do konsumpcji wina są trochę bardziej oficjalne. Wino jest trochę droższe i można powiedzieć, że rzadko kiedy jest konsumowane tak po prostu dla orzeźwienia. Wino ma też wyższą zawartość alkoholu. Z drugiej strony piwo nie wszystkim smakuje, zwłaszcza kobietom - dodał.

Zaletą cydru może też być jego słodszy smak niż piwa.

- W przypadku cydru mamy do czynienia z idealnym połączeniem. Jest słodszy niż piwo, bo w wyniku fermentacji tylko do 4,5 proc. alkoholu pozostaje w nim niesfermentowany cukier z moszczu jabłkowego - mówi Ogór.

- I właśnie to powoduje, że cydr jest trochę słodszym napojem niż piwo, ma orzeźwiający jabłkowy smak, ma niższą zawartość alkoholu i w związku z tym nadaje się bardziej do codziennej, a więc powszechnej i większej konsumpcji niż wino (...) Liczymy na to, że potencjał konsumpcji cydru jest większy niż wina - dodaje.

Konsumpcja win gronowych w Polsce wynosi ok. 3-3,5 litra na głowę rocznie.

W czerwcu Ambra rozszerzyła swoje portfolio o kategorię cydrów, wprowadzając na rynek nowy produkt o nazwie Cydr Lubelski.

Cydr, czyli niskoalkoholowy (1,5-8% obj.) napój uzyskiwany przez fermentację moszczu jabłkowego, jest popularną kategorią w Europie Zachodniej, głównie we Francji, Wielkiej Brytanii, Belgii, Irlandii, Litwie, a także w USA i Kanadzie.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 885) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH