Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ambra: Potencjał konsumpcji cydru w Polsce większy niż wina

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-07-2013, 12:26
Ambra: Potencjał konsumpcji cydru w Polsce większy niż wina
Cydr to trochę słodszy napój niż piwo, ma orzeźwiający jabłkowy smak i niższą zawartość alkoholu fot.Ambra

Rynek cydru w Polsce ma duże szanse rozwoju, a potencjał konsumpcji cydru jest większy niż wina - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Robert Ogór, prezes producenta win Ambra. W Polsce jest potencjał sprzedaży co najmniej kilku milionów litrów cydru.

- Rynek cydru w Polsce ma dużą szansę rozwoju i już w ostatnich 2-3 latach ożywił się. Pojawiły się produkty najczęściej importowane przez sieci handlowe z różnych rynków, gdzie cydr jest dużą kategorią - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Ogór.

- W szczególności w Wielkiej Brytanii, jak również w USA ten rynek rośnie i przybiera na wadze w porównaniu do innych kategorii, chociaż jest zdecydowanie mniejszy niż wina gronowego, ale nie jest już zupełnie niszowy. Również na rynku francuskim produkuje się i pije bardzo dużo cydru - dodaje.

Jego zdaniem w Polsce jest potencjał na co najmniej kilka milionów litrów sprzedaży cydru.

- Myślę, że w Polsce jest potencjał na co najmniej kilka milionów litrów sprzedaży tego produktu, gdyż w oparciu o przeprowadzone badania konsumenckie cydr ma jedną ważną zaletę konsumencką - jest produktem, który sytuuje się pomiędzy piwem, a winem - powiedział Ogór.

- Mam na myśli to, że wino jest w dalszym ciągu konsumowane dość rzadko, a okazje do konsumpcji wina są trochę bardziej oficjalne. Wino jest trochę droższe i można powiedzieć, że rzadko kiedy jest konsumowane tak po prostu dla orzeźwienia. Wino ma też wyższą zawartość alkoholu. Z drugiej strony piwo nie wszystkim smakuje, zwłaszcza kobietom - dodał.

Zaletą cydru może też być jego słodszy smak niż piwa.

- W przypadku cydru mamy do czynienia z idealnym połączeniem. Jest słodszy niż piwo, bo w wyniku fermentacji tylko do 4,5 proc. alkoholu pozostaje w nim niesfermentowany cukier z moszczu jabłkowego - mówi Ogór.

- I właśnie to powoduje, że cydr jest trochę słodszym napojem niż piwo, ma orzeźwiający jabłkowy smak, ma niższą zawartość alkoholu i w związku z tym nadaje się bardziej do codziennej, a więc powszechnej i większej konsumpcji niż wino (...) Liczymy na to, że potencjał konsumpcji cydru jest większy niż wina - dodaje.

Konsumpcja win gronowych w Polsce wynosi ok. 3-3,5 litra na głowę rocznie.

W czerwcu Ambra rozszerzyła swoje portfolio o kategorię cydrów, wprowadzając na rynek nowy produkt o nazwie Cydr Lubelski.

Cydr, czyli niskoalkoholowy (1,5-8% obj.) napój uzyskiwany przez fermentację moszczu jabłkowego, jest popularną kategorią w Europie Zachodniej, głównie we Francji, Wielkiej Brytanii, Belgii, Irlandii, Litwie, a także w USA i Kanadzie.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.