Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ambra: rynek wina wzrośnie o 5-7 proc. w 2018; grupa utrzyma stabilny udział

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-11-2017, 10:12
Ambra: rynek wina wzrośnie o 5-7 proc. w 2018; grupa utrzyma stabilny udział
fot. Shutterstock

Grupa Ambra ocenia, że rynek wina wzrośnie o 5-7 proc. w 2018 roku, a grupa chce utrzymać stabilny udział w tym rynku – zapowiadają przedstawiciele Grupy Ambra.

Jakie są szacunki Ambry co do wzrostu rynku wina w Polsce w roku 2018?

- Zakładamy wzrost rynku o 5-7 proc. Nasze udziały wynoszą ponad 17 proc. Zakładamy stabilny udział w tym rynku – mówi Piotr Kaźmierczak, wiceprezes grupy Ambra.

- Trendy społeczne sprzyjające wzrostowi spożycia wina w Polsce obejmują: wzrost dochodów per capita, zwiększający się poziom wykształcenia, rosnący wpływ kobiet na decyzje konsumenckie, rozwój turystyki i zmianę stylu życia, rosnącą skłonność do zakupu dóbr luksusowych – dodaje Robert Ogór.

Według wcześniejszych szacunków Ambry rynek wina Polsce ma silny potencjał wzrostu i w 2017 roku jego dynamika może przyspieszyć do około 7,0 proc. osiągając wartość 2,6 miliarda złotych wobec 2,436 miliarda w 2016 roku, gdy wzrost wyniósł 5,0 proc. z 2,32 miliarda złotych w 2015 r.

Konsumpcja win w Polsce jest najniższa w Europie i wynosi ok. 3,2 litra na głowę, podczas gdy w Hiszpanii jest to 21,3 litra, Wlk. Brytanii – 22 litry, w Niemczech – 24,8 l, Szwecji - 26 l, we Włoszech – 33,3 l, a we Francji – 42,5 l.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

Grupa Ambra prowadzi też w Polsce największą sieć specjalistycznych sklepów winiarskich pod marką Centrum Wina i jest też największym dostawcą win premium do gastronomii. 

Do portfela marek Grupy Ambra należą: Dorato, CIN&CIN, Piccolo, Cydr Lubelski czy Pliska. Oferta Grupy Ambra opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH