Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ambra: udany 2016/2017 r.; wzrost sprzedaży wina, przychodów, zysków i dywidendy

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-09-2017, 09:27
Ambra: udany 2016/2017 r.; wzrost sprzedaży wina, przychodów, zysków i dywidendy
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. Ambra

Grupa Ambra zwiększyła wolumenową sprzedaż wina o niemal 4 proc. w roku obrotowym 2016/2017, a przychody grupy wzrosły o ponad 9 proc. Korzystne warunki rynkowe i realizacja strategii skupionej na najbardziej wartościowych segmentach rynku przełożyły się na wyraźny wzrost przychodów i zysków.

Dynamika przychodów ze sprzedaży Grupy Ambra po raz kolejny zwiększyła się i wyniosła 9,1 proc., a przychody wzrosły na wszystkich rynkach działalności Grupy. Skonsolidowane przychody wyniosły 460,5 mln zł wobec 422,2 mln zł rok w wcześniej.

Grupa podała, że w roku 2016/2017 sprzedaż win liczona w milionach średnich butelek 0,75 l wyniosła 70,6 mln wobec 68,2 mln butelek w takim samym okresie roku 2015/2016, czyli zanotowała wzrost sprzedaży wolumenowej o 3,6 proc.

 - Przyspieszenie konsumpcji na najważniejszym dla nas rynku polskim do 6,9 proc. oraz konsekwentne inwestowanie przez nas w segment win stołowych znalazły odzwierciedlenie w jeszcze szybszym rozwoju naszej sprzedaży, zarówno w sklepach spożywczych, jak i w naszej sieci sklepów specjalistycznych Centrum Wina oraz w gastronomii – mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

- Najbardziej spektakularny wzrost odnotowało w Polsce lekkie i orzeźwiające wino FRESCO FRIZZANTE. Dynamiczny wzrost osiągnęła także marka ZAREA – lider rynku rumuńskiego rynku win musujących – dodaje.

Cydr Lubelski

Obok dynamicznego rozwoju na rynku wina Grupa Ambra angażowała się również w rozwój kategorii cydru.

- Stale rozszerzamy ofertę Cydru Lubelskiego. W ubiegłym roku wprowadziliśmy Cydr Lubelski Niefiltrowany i Perry Lubelski, które spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem przez konsumentów, a receptura naszej ostatniej nowości – cydru lodowego – zdobyła złoty medal na największym na świecie konkursie cydrów w Anglii. Jesteśmy przekonani, że te produkty zwiększą przyszłą wartość marki dla naszych akcjonariuszy – mówi Robert Ogór.

Wzrost zysków i dywidendy

Strategia realizowana we wszystkich obszarach działalności Grupy Ambra koncentrowała się na produktach i segmentach rynku o wysokiej wartości dodanej, co przełożyło się nie tylko na rosnącą dynamikę sprzedaży, ale przede wszystkim na zyski i rentowność.

Ambra podaje, że pomimo wzrostu oczekiwań płacowych i wpływu zdarzeń jednorazowych zysk operacyjny poprawił się o prawie 24 proc.

Zysk operacyjny wyniósł 42 mln zł i był wyższy o 23,7 proc. niż rok wcześniej, natomiast zysk netto przypadający akcjonariuszom Ambra osiągnął poziom 23,1 mln zł i był wyższy o 29,1 proc.  

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 362) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.