Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ambra: w Polsce rośnie nie tylko wolumen, ale przede wszystkim średnia cena wina

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-04-2018, 10:04
Ambra: w Polsce rośnie nie tylko wolumen, ale przede wszystkim średnia cena wina
fot. Ambra

W Polsce rośnie nie tylko wolumen, ale przede wszystkim średnia cena wina, a Ambra nie jest i nie będzie importerem taniego wina – mówi Piotr Kaźmierczak, wiceprezes grupy Ambra.

- W Polsce rośnie nie tylko wolumen, ale przede wszystkim średnia cena wina. Związane jest to z tym, że to nadal produkt premium na tle całego rynku alkoholi –  mówi Piotr Kaźmierczak, wiceprezes grupy Ambra odpowiadając na pytanie jak zarząd ocenia szanse spółki w imporcie tańszego produktu celem zwiększenia sprzedaży.

- Ambra nie jest i nie będzie importerem taniego wina. Interesują nas produkty marżowe, za które konsument chce zapłacić odpowiednią cenę - zarówno wyprodukowane przez nas jak Cydr Lubelski, jak i dystrybucja wysokojakościowych produktów z zagranicy jak wina w sklepach Centrum Wina – dodaje.

- W segmencie win premium nasza organizacja pod marką Centrum Wina jest już dzisiaj zdecydowanym liderem sprzedaży w handlu specjalistycznym oraz do gastronomii osiągając stopy wzrostu ok. dwukrotnie wyższe niż średnia dynamika sprzedaży Grupy - dodaje Robert Ogór, prezes grupy Ambra.

- Obecnie nasze sklepy zlokalizowane są w największych aglomeracjach powyżej 300 tys. mieszkańców. Rosnąca siła nabywcza oraz konsumpcja wina również w miastach średniej wielkości będzie wpływać na rozszerzanie naszej sieci w tym kierunku - dodaje.

Ambra podaje, że wino jest kategorią premium na tle rynku alkoholi. Jego wartość rośnie dynamicznie. Wielu konsumentów, którzy kupowali tanie wina w dyskontach przechodzi od win tańszych do droższych. Średnia cena butelki wina (butelka 0,75l) rosła w ostatnich pięciu latach średnio o 2,9 proc. z 13,43 zł w 2012 roku do 15,07 zł w 2017 roku. Najszybciej rosnącym segmentem jest segment 20-30 zł rosnący w tempie 12 proc..

Udział w rynku wina segmentu economy (wina poniżej 12 zł) zmniejszył się w 2017 roku wobec 2016 roku o 1 punkt procentowy do 20 proc., udział segmentu mainstream (12-20 zł) zmniejszył się o 1 pkt. proc. do 53 proc., segmentu preium (20-30 zł) wzrósł o 2 pkt proc. do 19 proc., a segmentu top premium (powyżej 30 zł) pozostał na poziomie 8 proc.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. Do Grupy należą takie marki jak m.in. DORATO, CIN&CIN, PICCOLO, CYDR LUBELSKI czy PLISKA.

Pod marką Centrum Wina Grupa Ambra prowadzi w Polsce największą sieć specjalistycznych sklepów winiarskich, jest również największym dostawcą win premium do gastronomii.

Oferta Grupy Ambra opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 402) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.