Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Ambra: widzimy duży potencjał dla Cydru Lubelskiego, może czas „odpalić” eksport

Ambra, producent i dystrybutor win, widzi duże możliwości dalszego wzrostu dla jej Cydru Lubelskiego, który zwiększa udziały w polskim rynku i zdobywa uznanie na świecie, co może też być powodem do „odpalenia” aktywnej strategii eksportowej – mówi prezes Ambry, Robert Ogór.

Ambra: widzimy duży potencjał dla Cydru Lubelskiego, może czas „odpalić” eksport
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. Ambra

Dodaje, że w Polsce sprzedawane jest obecnie ok. 10 milionów litrów cydru, co stanowi zaledwie 0,25 proc. konsumpcji piwa.

- Koncentrując się całkowicie na tworzeniu unikalnych cydrów pod marką Cydr Lubelski widzimy bardzo dużą przestrzeń do rozwoju. Pomimo rosnącej konkurencji zarówno napojów piwnych jak i tańszych cydrów Cydr Lubelski, najdroższy w sklepie, z ponad 50-proc. udziałem zwiększył ten udział w minionym roku. Widzimy dużo możliwości dalszego wzrostu dla Cydru Lubelskiego – mówi Robert Ogór.

Prezes mówi też , że Cydr Lubelski miał znaczącą kontrybucję do zysku ze sprzedaży grupy i produkt osiągnął już swój próg rentowności nie tracąc udziałów w rynku. Grupa stale rozszerza ofertę Cydru Lubelskiego.

- Wprowadziliśmy na rynek produkty, które są nieco droższe od klasycznego Cydru Lubelskiego jak np. cydry jednoodmianowe, Cydr Lubelski Niefiltrowany, Perry Lubelski czy Cydr Lodowy – mówi Robert Ogór.

- Nasze cydry zdobyły medale np. Cydr Niefiltrowany czy nasza ostatnia nowość Cydr Lodowy, który zdobył złoty medal na największym na świecie konkursie cydrów w Wielkiej Brytanii. Myślę, że jesteśmy na dobrej drodze, żeby odpalić jakąś aktywną strategię eksportową, ale na razie za wcześnie, żeby o tym mówić – dodaje.

Cydr Lubelski Lodowy został gorąco przyjęty na największym światowym konkursie cydrów British Cider Championships w Shepton Mallet w Anglii. Zdobył tam złoty medal New World Cider Champion 2017. Natomiast Cydr Lubelski Niefiltrowany i Cydr Lubelski Antonówka zdobyły tam brązowe medale.

Robert Ogór mówi też, że sprzedaż Cydru Lubelskiego nie wzrosła w 2016/2017 roku.

- Sprzedaż Cydru Lubelskiego nie wzrosła, a nawet spadła o kilka punktów procentowych, na rynku który był pod presją piw regionalnych czy rzemieślniczych i spadł w tempie dwucyfrowym - mówi Robert Ogór.

Z raportu rocznego Ambry wynika, że w roku obrotowym 2016/2017 przychody grupy ze sprzedaży cydru wzrosły do 27,7 miliona złotych z 25,1 mln zł rok wcześniej, a udział tych przychodów w ogólnych przychodach grupy zwiększył się do 6,0 proc. Grupa sprzedała 8,4 mln średnich butelek 0,75 l cydru wobec 8,7 mln butelek rok wcześniej, co dało udział 11,9 proc. w całości sprzedanych butelek wina przez grupę (70,6 mln średnich butelek) wobec 12,8 proc. udziału rok wcześniej. 

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    cydr RSS ALERT    /    rynek cydru RSS ALERT    /    rynek cydru w Polsce RSS ALERT    /    cydr lubelski RSS ALERT    /    Cydr Lubelski Lodowy RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    eksport cydru RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    Robert Ogór RSS ALERT    /    plany Ambry RSS ALERT    /    wyniki Ambry RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.73.21
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.