Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ambra: widzimy duży potencjał dla Cydru Lubelskiego, może czas „odpalić” eksport

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-10-2017, 10:50
Ambra: widzimy duży potencjał dla Cydru Lubelskiego, może czas „odpalić” eksport
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. Ambra

Ambra, producent i dystrybutor win, widzi duże możliwości dalszego wzrostu dla jej Cydru Lubelskiego, który zwiększa udziały w polskim rynku i zdobywa uznanie na świecie, co może też być powodem do „odpalenia” aktywnej strategii eksportowej – mówi prezes Ambry, Robert Ogór.

Dodaje, że w Polsce sprzedawane jest obecnie ok. 10 milionów litrów cydru, co stanowi zaledwie 0,25 proc. konsumpcji piwa.

- Koncentrując się całkowicie na tworzeniu unikalnych cydrów pod marką Cydr Lubelski widzimy bardzo dużą przestrzeń do rozwoju. Pomimo rosnącej konkurencji zarówno napojów piwnych jak i tańszych cydrów Cydr Lubelski, najdroższy w sklepie, z ponad 50-proc. udziałem zwiększył ten udział w minionym roku. Widzimy dużo możliwości dalszego wzrostu dla Cydru Lubelskiego – mówi Robert Ogór.

Prezes mówi też , że Cydr Lubelski miał znaczącą kontrybucję do zysku ze sprzedaży grupy i produkt osiągnął już swój próg rentowności nie tracąc udziałów w rynku. Grupa stale rozszerza ofertę Cydru Lubelskiego.

- Wprowadziliśmy na rynek produkty, które są nieco droższe od klasycznego Cydru Lubelskiego jak np. cydry jednoodmianowe, Cydr Lubelski Niefiltrowany, Perry Lubelski czy Cydr Lodowy – mówi Robert Ogór.

- Nasze cydry zdobyły medale np. Cydr Niefiltrowany czy nasza ostatnia nowość Cydr Lodowy, który zdobył złoty medal na największym na świecie konkursie cydrów w Wielkiej Brytanii. Myślę, że jesteśmy na dobrej drodze, żeby odpalić jakąś aktywną strategię eksportową, ale na razie za wcześnie, żeby o tym mówić – dodaje.

Cydr Lubelski Lodowy został gorąco przyjęty na największym światowym konkursie cydrów British Cider Championships w Shepton Mallet w Anglii. Zdobył tam złoty medal New World Cider Champion 2017. Natomiast Cydr Lubelski Niefiltrowany i Cydr Lubelski Antonówka zdobyły tam brązowe medale.

Robert Ogór mówi też, że sprzedaż Cydru Lubelskiego nie wzrosła w 2016/2017 roku.

- Sprzedaż Cydru Lubelskiego nie wzrosła, a nawet spadła o kilka punktów procentowych, na rynku który był pod presją piw regionalnych czy rzemieślniczych i spadł w tempie dwucyfrowym - mówi Robert Ogór.

Z raportu rocznego Ambry wynika, że w roku obrotowym 2016/2017 przychody grupy ze sprzedaży cydru wzrosły do 27,7 miliona złotych z 25,1 mln zł rok wcześniej, a udział tych przychodów w ogólnych przychodach grupy zwiększył się do 6,0 proc. Grupa sprzedała 8,4 mln średnich butelek 0,75 l cydru wobec 8,7 mln butelek rok wcześniej, co dało udział 11,9 proc. w całości sprzedanych butelek wina przez grupę (70,6 mln średnich butelek) wobec 12,8 proc. udziału rok wcześniej. 

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 334) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH