Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ambra z dużym wzrostem wyników, sprzedaż win rośnie coraz szybciej

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-05-2018, 10:30
Ambra z dużym wzrostem wyników, sprzedaż win rośnie coraz szybciej
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. Ambra

Grupa Ambra opublikowała raport za trzeci kwartał roku obrotowego 2017/2018, w którym zanotowała najwyższą w tym roku dynamikę sprzedaży na poziomie 12,2 proc., a także wzrost zysków. Wzrost był kontynuowany w najbardziej wartościowych kategoriach rynku alkoholi. Również po trzech kwartałach grupa zanotowała spore wzrosty wyników finansowych.

Grupa Ambra zanotowała w III kwartale roku obrotowego 2017/2018 wzrost przychodów ze sprzedaży o 12,2 proc. do 90 mln zł z 80,2 mln zł rok wcześniej, a zysk brutto ze sprzedaży wzrósł w tym czasie o 17,8 proc. do 31,6 mln zł.

Zysk operacyjny wyniósł 2,4 mln zł wobec 2,1 mln zł straty operacyjnej rok wcześniej, pomimo wyższych kosztów wynagrodzeń związanych z podwyżkami płac i premiami za wyniki. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 0,7 mln zł wobec 4,9 mln zł straty rok wcześniej, a oczyszczony o efekt zdarzeń jednorazowych wyniósł 0,4 mln zł i był o 2,0 mln zł wyższy niż przed rokiem.

Ambra podkreśla, że wzrost przychodów ze sprzedaży przełożył się na poprawę wyników finansowych i ich rentowność. Po raz pierwszy w historii Grupa Ambra wykazała dodatnią pozycję gotówkową netto.

- Konsekwentny rozwój kategorii win stołowych, a także wzrost konsumpcji win musujących poza sezonem sylwestrowym pomogły osiągnąć po raz pierwszy w historii Grupy Ambra dodatni wynik w trzecim kwartale, co w parze z efektywnym zarządzaniem kapitałem obrotowym przełożyło się na całkowitą spłatę zadłużenia. Jesteśmy w czołówce spółek dywidendowych na warszawskiej GPW i chcemy wzmocnić tę pozycję w bieżącym roku i latach następnych – mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

Sprzedaż win (w mln średnich butelek 0,75 l) wzrosła w trzecim kwartale o 4,9 proc. do 12,6 mln butelek z 12 mln rok wcześniej, a narastająco po trzech kwartałach wzrosła o 7,0 proc. do 59,6 mln butelek z 55,6 mln.

Ambra podaje też, że na rynku polskim, gdzie sprzedaż wzrosła o 10,9 proc. podobnie jak w poprzednich kwartałach najbardziej dynamicznie rozwijały się wina spokojne i musujące. Wśród produktów o największej dynamice wyróżniała się marka FRESCO, w tym jej nowe odmiany FRESCO FRIZZANTE. Marki win musujących DORATO i CIN&CIN umocniły swoją pozycję rynkową potwierdzając powrót tej kategorii do trendu wzrostowego, a sprzedaż win premium sprzedawanych w sieci sklepów Centrum Wina i do gastronomii wzrosła dwucyfrowo.

Ambra informuje też, że największy wzrost sprzedaży wynoszący 35,7 proc. został po raz pierwszy osiągnięty na rynkach Czech i Słowacji za sprawą dalszego umocnienia pozycji rynkowej win musujących MUCHA SEKT. Przychody ze sprzedaży w Rumunii wzrosły o 11,6 proc. przede wszystkim dzięki marce ZAREA obejmującej wina musujące i brandy.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 961) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.