Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

Ambra zainwestuje nawet 31 mln zł

Ambra w roku obrotowym 2019/2020 planuje nakłady inwestycyjne na poziomie 31 mln zł, z czego 20 mln zł już zostało zainwestowane w pierwszym kwartale – poinformował PAP Biznes w wywiadzie wiceprezes spółki Piotr Kaźmierczak. Dodał, że pomimo wysokiego CAPEX-u Ambra chce utrzymać trend rosnącej dywidendy.

Ambra zainwestuje nawet 31 mln zł
Piotr Kaźmierczak, wiceprezes Grupy Ambra fot. za ambra.com.pl

"To był pierwszy kwartał, kiedy zmaterializowały się różne projekty, nad którym pracowaliśmy przez ostatnie dwa lata. Inwestycje wyniosły łącznie 20 mln zł. To są projekty, które wpisują się w naszą strategię rozwoju. Za ponad 5 mln zł dokupiliśmy 50 proc. prawa do znaków towarowych +Pliska+ i +Słoneczny Brzeg+. Druga akwizycja to prawo do marki Sange de Taur, poszerzające nasze portfolio w Rumunii o wino stołowe. Całkowita cena zakupu to 10,8 mln zł, z czego zapłaciliśmy 5,6 mln zł. Reszta zostanie dopłacona w ciągu dwóch lat w zależności od wyników tej marki" - powiedział wiceprezes.

"Ponadto zakupiliśmy Vino-klub w Czechach. Wydaliśmy dotychczas 1,5 mln zł. Pozostała, odroczona na kilka lat płatność to 1,8 mln zł. Pozostałe 5 mln zł to nakłady na kontynuację modernizacji zakładu produkcyjnego w Woli Dużej koło Biłgoraja. Inwestycje w linie rozlewnicze mają na celu podnoszenie jakości produktów, wydajności i efektywności" - dodał.

Kaźmierczak zapowiedział, że inwestycje w produkcję w tym roku mogą dodatkowo sięgnąć około 9 mln zł.

"W kolejnych kwartałach nie należy spodziewać się tak dużych nakładów inwestycyjnych. Nie wykluczam, że w związku z przejęciami marek, czy innymi akwizycjami, jakiś projekt w tym roku kalendarzowym może się zmaterializować, ale to nie będzie duży podmiot, może sklepy w Czechach. W całym roku obrotowym nakłady inwestycyjne mogą wynieść bez akwizycji 18 mln zł i 31 mln zł z akwizycjami" - powiedział.

"Zakładamy, że pomimo inwestycji, które zrealizowaliśmy i zrealizujemy, chcemy utrzymać trend wypłaty rosnącej dywidendy" - dodał.

Za rok obrotowy 2018/2019 zakończony 30 czerwca 2019 roku Ambra wypłaci w czwartek, 14 listopada 0,70 zł dywidendy na akcję. W poprzednim roku było to 0,68 zł.

Po pierwszym kwartale roku obrotowego 2019/2020 Kaźmierczak podtrzymał wcześniejsze zapowiedzi utrzymania rentowności EBIT na poziomie 10 proc. Także tegoroczna dynamika przychodów grupy powinna pozostać na tym poziomie.

"Na rentowność EBIT i EBITDA trzeba patrzeć w perspektywie całego roku. Ponieważ dobrze udało nam się w pierwszym kwartale zarządzać kosztami, to zakładam, że nasz cel utrzymania 10 proc. rentowności zysku operacyjnego wydaje się niezagrożony na chwilę obecną" - powiedział.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

Ambra RSS ALERT    /    Piotr Kaźmierczak RSS ALERT    /    inwestycje Ambry RSS ALERT    /    wyniki Ambry RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.60.226
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.