Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

Ambra zakłada dalszy wzrost rynku wina i swoich przychodów w kolejnym roku

Grupa Ambra, która w czwartek opublikowała roczne wyniki finansowe za rok obrotowy 2018/2019, zakłada dalszy wzrost rynku wina w Polsce, a także swoich przychodów w kolejnym roku.

Ambra zakłada dalszy wzrost rynku wina i swoich przychodów w kolejnym roku
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. Ambra

- Rynek alkoholi rośnie i mieliśmy kolejny dobry rok z 7-proc. wzrostem wydatków na napoje alkoholowe. Mamy dobre otoczenie rynkowe, a kategorie napędzane są wzrostem wartości, a wynikiem jest zjawisko premiumizacji. Wino to nadal produkt premium na tle rynku alkoholi i ta kategoria rozwijała się w tempie ok 8-9 proc. wartościowo, w ciągu ostatnich 12 miesięcy, włączając w to wina aromatyzowane i musujące – powiedział prezes Grupy Ambra, Robert Ogór na spotkaniu z inwestorami giełdowymi.

- Nasz obraz rynku wina na kolejne 12 miesięcy jest taki, że nadal mamy korzystne otoczenie, rosnącą konsumpcję wina i wydatków (…) zakładamy też dalszy wzrost przychodów ze sprzedaży grupy przynajmniej na poziomie wzrostu rynku oraz wzrost kosztów operacyjnych nie wyższy niż dynamika sprzedaży – dodał. Według Ambry w kolejnych latach rynek wina w Polsce będzie rósł w tempie ok. 6 proc. rocznie.

Mówił też, że Ambra będzie kontynuować założenia wypłaty co roku wyższej dywidendy oraz że zarząd zaproponuje najbliższemu walnemu zgromadzeniu wypłatę dywidendy w wysokości 70 gr/akcję wobec 68 groszy tok wcześniej.

Prezes zapowiedział też wyższe nakłady inwestycyjne w majątek trwały, a także wzrost wydatków na marketing, w tym na nowowprowadzone wina owocowe pod marką Winiarnia Zamojska. – Jeśli chodzi o koszty marketingu to wzrost będzie proporcjonalny do wzrostu przychodów, ale na pewno nie wyższy – mówi Robert Ogór.

W 2018/2019 roku inwestycje grupy zwiększyły się ponad 18 mln zł, z czego największa część przeznaczona została na modernizację zakładów produkcyjnych. Inwestycje koncentrują się obecnie przede wszystkim w największym zakładzie w Woli Dużej koło Biłgoraja, a ich celem jest dalsze zwiększanie jakości oferowanych produktów, a także rozwój nowych wartościowych propozycji.

Prezes wskazał też na rozwój Grupy Ambra na rynkach zagranicznych takich jak Czechy i Słowacja, gdzie rozwój biznesu będzie opierał się na wzroście zarówno organicznym jak i akwizycjach. Ambra będzie też chciała stworzyć tam wielokanałową organizację sprzedaży w retailu, online i HoReCa na wzór polskich sklepów Centrum Wina/Distillers Limited. Ambra będzie umacniać również swoją pozycję w Rumunii, gdzie nabyła w lipcu wiodącą markę win stołowych Sange De Taur, wchodząc tam w nową kategorię produktową.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    plany Ambry RSS ALERT    /    inwestycje Ambry RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.173.45
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.