Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ambra zakłada dalszy wzrost rynku wina w Polsce o 5-6 proc. rocznie

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-02-2018, 10:31
Ambra zakłada dalszy wzrost rynku wina w Polsce o 5-6 proc. rocznie
fot. Shutterstock

Grupa Ambra, producent i dystrybutor win oraz Cydru Lubelskiego, zakłada dalszy wzrost rynku wina o 5-6 proc. rocznie i oczekuje kontynuacji głównych sił prowzrostowych ze strony polskich konsumentów – mówią przedstawiciele zarządu Grupy Ambra.

Ambra zaznacza, że rynek alkoholi jest rynkiem rosnącej wartości i podaje, że zarówno w Polsce jak i w Europie konsumenci zwiększają wydatki na napoje alkoholowe nie zwiększając wolumenu konsumpcji. Najbardziej dynamicznie rosną wino i whisky, które stanowią ofertę premium na tle rynku alkoholi. Ambra podkreśla również, że rynek wina premiumizuje się, a wino jest kategorią premium na tle rynku alkoholi, zaś jego wartość rośnie dynamicznie.

Czy spółka zakłada dalszy wzrost rynku wina o 5-6 proc. rocznie i na jakiej podstawie?

- Tak. Zarówno prognozowany wzrost spożycia indywidualnego - wszystkich kategorii, nie tylko alkoholi - jak i trendy społeczne, takie jak wzrost poziomu wykształcenia, skłonność do podróżowania, zdrowy styl życia, aspiracje społeczne sprzyjają odchodzeniu od wódki, czy taniego piwa do alkoholi premium, w tym w dużej mierze do wina - mówi wiceprezes grupy Ambra, Piotr Kaźmierczak.

- A poziom konsumpcji wina w Polsce jest wielokrotnie niższy nie tylko niż w Europie zachodniej, ale również np. w porównaniu do Czech, gdzie wynosi powyżej 20 litrów, a w Polsce poniżej 4 litrów na głowę - dodaje.

A jakich trendów na polskim rynku wina można spodziewać się w perspektywie najbliższych trzech lat?

- Oczekujemy kontynuacji głównych sił prowzrostowych ze strony polskich konsumentów: z jednej strony dalszego przechodzenia konsumentów odkrywających wino w wyższych segmentach cenowych. Z drugiej strony dalszego popularyzowania się konsumpcji wina, co skutkuje pojawianiem się wina w nowych okazjach i okolicznościach w codziennej konsumpcji. Pracujemy nad tym, aby nasi akcjonariusze skorzystali z obu tych źródeł wzrostu - mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. Do Grupy należą takie marki jak m.in. DORATO, CIN&CIN, PICCOLO, CYDR LUBELSKI czy PLISKA.

Pod marką Centrum Wina Grupa Ambra prowadzi w Polsce największą sieć specjalistycznych sklepów winiarskich, jest również największym dostawcą win premium do gastronomii.

Oferta Grupy Ambra opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.