Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Ambra ze wzrostem przychodów, ale spadkiem zysków. Grupa podnosi ceny win

Grupy Ambra opublikowała raport finansowy za pierwszy kwartał roku obrotowego 2018/2019. Przychody grupy wzrosły o 7,4 proc., jednak wzrost kosztów wpłynął na obniżenie zysków. Co za tym idzie grupa zdecydowała się na podniesienie cen win. Grupa podaje, że bardzo wysoką dynamikę zanotowała sprzedaż win musujących.

Ambra ze wzrostem przychodów, ale spadkiem zysków. Grupa podnosi ceny win
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. Ambra

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy wzrosły o 7,4 proc. do 112,7 mln zł z 105 mln zł w takim samym okresie roku 2017/2018, raportowany zysk operacyjny spadł o 39 proc. do 6,5 mln zł z 10,6 mln zł, a raportowany zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej spadł o 55,4 proc. do 2,6 mln zł z 5,8 mln zł.

Sprzedaż wina wzrosła o 0,6 proc. do 16,5 mln średnich butelek 0,75 litra z 16,4 mln butelek rok wcześniej.

Sprzedaż win musujących osiągnęła bardzo wysoką dynamikę na poziomie 27,8 proc. dzięki bardzo dobrym wynikom sezonu letniego. Tempo wzrostu najważniejszych w strukturze sprzedaży win spokojnych zwiększyło się do 7,5%. Wzrost kosztów wpłynął jednak na obniżenie zysków.

- Obserwujemy stale rosnącą popularność prosecco i innych win musujących i dzięki inwestycjom w rozwój naszych marek korzystamy z tego trendu. Tegoroczny sezon letni szczególnie sprzyjał dobrym wynikom sprzedaży produktów orzeźwiających – mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

Łączne przychody ze sprzedaży Grupy Ambra wzrosły o 7,4 proc., a przychody na głównych rynkach działalności Grupy, czyli w Polsce, Czechach, Słowacji i Rumunii wzrosły o 10,7 proc. Podobnie jak w poprzednich kwartałach najbardziej dynamicznie rosła sprzedaż win musujących.

W Polsce przychody rosły lepiej niż rynek

Na największym rynku działalności Grupy Ambra, czyli w Polsce wzrost przychodów ze sprzedaży wyniósł 8,8 proc. i był wyższy od dynamiki całego rynku. Głównym źródłem wzrostu sprzedaży były wina musujące, w szczególności CIN&CIN i DORATO oraz wina spokojne. Nadal szybko rosła sprzedaż w Centrum Wina – dwucyfrowe wzrosty odnotowały sprzedaż do gastronomii i sklepy specjalistyczne. W tym ostatnim kanale dystrybucji odczuwalne było jednak spowolnienie dynamiki sprzedaży ze względu na ograniczenie handlu w niedziele.

Najdynamiczniejszy wzrost przychodów na poziomie 43,3 proc. został osiągnięty w Czechach i Słowacji w efekcie rozszerzenia dystrybucji napojów bezalkoholowych dla dzieci oraz win musujących pod marką MUCHA SEKT. Wzrost przychodów ze sprzedaży w Rumunii wyniósł 8,6 proc., do czego przyczyniła się dobrze rozwijająca się marka ZAREA w winach musujących i brandy.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    wyniki Ambry RSS ALERT    /    Robert Ogór RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.99.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.