Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

Ambra ze wzrostem sprzedaży i inwestycji, ale znaczącym spadkiem sprzedaży cydru w I kw. 2019/2020

Pierwszy kwartał roku obrotowego 2019/2020 był dla Grupy Ambra kolejnym okresem, w którym sprzedaż rosła szybciej niż rynek. Największy wkład we wzrost miały wina i alkohole premium, co zaowocowało dalszą poprawą wyników. Grupa przeznaczyła też 20 milionów złotych na inwestycje.

Ambra ze wzrostem sprzedaży i inwestycji, ale znaczącym spadkiem sprzedaży cydru w I kw. 2019/2020
fot. shutterstock

Wzrost przychodów ze sprzedaży w pierwszym kwartale roku obrotowego 2019/2020 wyniósł 11,7 mln
zł, czyli 10,6% na wszystkich głównych rynkach działalności Grupy – w Polsce, Czechach, Słowacji i
Rumunii. Największy wpływ na wyniki sprzedaży miały wina spokojne i musujące, ale jeszcze szybciej
rosły alkohole wysokoprocentowe: brandy PLISKA i ZAREA, whisky i wódki BACZEWSKI, alkohole
premium sprzedawane w sklepach DISTILLERS LIMITED. Swój wkład we wzrost przychodów miały też napoje bezalkoholowe, których sprzedaż wzrosła o 16,6%. Przychody ze sprzedaży rosły znacząco
szybciej niż wolumen sprzedaży dzięki dalszemu zwiększaniu udziału produktów premium.

Sprzedaż na największym rynku działalności Grupy AMBRA, czyli w Polsce wzrosła w pierwszym kwartale 2019/2020 roku o 8,2%. Sprzedaż na rynkach zagranicznych rosła w jeszcze szybszym tempie. W Czechach i Słowacji, gdzie głównym motorem wzrostu są wina musujące MUCHA SEKT wzrost przychodów wyniósł 33,7% (w walucie lokalnej). Przejęcie w lipcu 2019 roku marki win spokojnych SANGE DE TAUR w Rumunii zaowocowało wzrostem przychodów ze sprzedaży na tym rynku o 11,8% (w walucie lokalnej).

Nieco niższa rentowność marży ze sprzedaży i zysku brutto ze sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku obrotowego wynikała z osłabienia złotego wobec euro. Jednakże dzięki obniżeniu dynamiki wzrostu kosztów wynagrodzeń i pozostałych kosztów działalności operacyjnej zysk z działalności operacyjnej (EBIT) osiągnął wartość 8,4 mln zł i był wyższy o 29,5% w odniesieniu do poprzedniego roku. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł o 1,1 mln zł do poziomu 3,7 mln zł, czyli był wyższy o 42,7%.

- Konsumenci poszukują produktów wysokiej wartości, a my kontynuujemy naszą strategię tworzenia
takich propozycji. W 2019 roku wprowadziliśmy takie nowości jak: CIN&CIN Free – pierwsze w Polsce
musujące wino bezalkoholowe, czy polskie wina z owoców pod marką Winiarnia Zamojska. Znacząco
zwiększyliśmy też inwestycje – do kwoty 20 mln zł w pierwszym kwartale. Środki te zostały przeznaczone na dalsze zwiększanie jakości win produkowanych w naszej winiarni w Woli Dużej, na nabycie pełnych praw do marek brandy PLISKA i SLANTSCHEW BRJAG, wiodącej marki win stołowych w Rumunii SANGE DE TAUR oraz na przejęcie dystrybutora win premium w Czechach. Finansujemy te inwestycje dzięki naszej mocnej pozycji, ale również dzielimy się wypracowanymi zyskami z naszymi akcjonariuszami – już 14 listopada 2019 roku wypłacimy dywidendę w wyższej niż  przed rokiem wartości: 0,70 zł na akcję – mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

Ambra RSS ALERT    /    cydr RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    rynek cydru RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    wyniki Ambry RSS ALERT    /    Robert Ogór RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.255.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.