Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ambra zwiększa przychody; rośnie sprzedaż cydru, win stołowych i alkoholi mocnych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 11-05-2017, 12:04
Ambra zwiększa przychody; rośnie sprzedaż cydru, win stołowych i alkoholi mocnych
Fot. shutterstock

Grupa Ambra S.A. podała wyniki finansowe za trzeci kwartał roku obrotowego 2016/2017. Przychody ze sprzedaży w tym okresie wzrosły o 7,9 proc., a po trzech kwartałach przychody wzrosły o 10,3 proc. Grupa zwiększyła też sprzedaż wolumenową.

Sprzedaż Grupy Ambra wzrosła o 7,9 proc. w trzecim kwartale roku obrotowego 2016/2017. Wzrost
sprzedaży opierał się nie tylko na rosnącej od wielu lat kategorii win stołowych – rosła również
sprzedaż głównych marek brandy: PLISKA w Polsce oraz ZAREA i MILCOV w Rumunii. Po kilku
słabszych kwartałach zwiększyła się również sprzedaż CYDRU LUBELSKIEGO. 

- Dzięki dobrym wynikom sprzedaży, utrzymywaniu naszego programu wzrostu efektywności kosztowej i bardzo dobrym przepływom pieniężnym kontynuujemy zwiększanie wartości firmy dla akcjonariuszy. Pomimo negatywnego wpływu zdarzeń jednorazowych spodziewamy się utrzymania trendu wzrostu sprzedaży i zysków w całym bieżącym roku obrotowym – mówi Robert Ogór, prezes Grupy AMBRA.

Wzrostowi sprzedaży towarzyszyły korzystne zmiany w jej strukturze: najmocniej rosła sprzedaż produktów premium, czyli win stołowych sprzedawanych w sieci sklepów CENTRUM WINA oraz do gastronomii, sukces odniosła brandy PLISKA XO czy nowość – niefiltrowany CYDR LUBELSKI.

Osiągnięcia rynkowe osiągnięte zostały przy niższych niż rok wcześniej kosztach marketingu. Efektem wzrostu sprzedaży i zwiększonej efektywności wydatków marketingowych był wzrost zysku brutto ze sprzedaży o 5,1 mln zł, czyli o 23,4%.

Pomimo szybkiego wzrostu sprzedaży oraz nasilającej się presji płacowej – szczególnie w Rumunii – koszty operacyjne wzrosły tylko nieznacznie, co sprawiło, że w tradycyjnie najsłabszym trzecim kwartale roku obrotowego Grupa Ambra po raz pierwszy wypracowała zysk ze sprzedaży. Wynik operacyjny (EBIT) był natomiast o 2,3 mln zł niższy niż zysk ze sprzedaży, co wynikało z negatywnego wpływu zdarzeń jednorazowych w łącznej kwocie 2,5 mln zł.

Pomimo negatywnego wpływu zdarzeń jednorazowych Grupa Ambra zamknęła trzy kwartały roku obrotowego 2016/2017 zyskiem netto w kwocie 21,8 mln, czyli wyższym o blisko 20 proc. niż rok wcześniej. Jednocześnie rekordowo niski poziom 18,2 mln zł osiągnęło zadłużenie oprocentowane, co było możliwe dzięki dalszej poprawie rotacji zapasów i należności.

Przychody ze sprzedaży Grupy Ambra w trzecim kwartale wzrosły o 7,9 proc do 80,5 mln zł, strata operacyjna zmniejszyła się do 2,1 mln zł z 4,0 mln zł rok wcześniej, a strata netto przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej wzrosła do 4,9 mln zł z 4,4 mln zł.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.