Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

American Airlines zapraszają na wódkę do Krakowa (wideo)

Linie lotnicze American Airlines w nowej kampanii marketingowej zachęcają aby polecieć do Krakowa i "napić się wódki z przyjacielem". Akcja oburzyła część mieszkańców i lokalnych urzędników, którzy zarzucają Amerykanom bazowanie na stereotypach - informują Wirtualnemedia.pl


American Airlines zapraszają na wódkę do Krakowa (wideo)
fot. kadr za YouTube

Na początku sierpnia linie lotnicze American Airlines rozpoczęły kampanię promującą nowe połączenia lotnicze. Wśród miast, do których będzie można polecieć z AA od 2020 roku znalazł się m.in. Kraków. Każde z nowych połączeń promowane jest innym hasłem zbudowanym na bazie skojarzeń z danym miastem.

Występujący w klipie Vasu Raja, wiceprezes linii odpowiedzialny za siatkę połączeń, zaprasza do Krakowa, aby "napić się wódki z przyjacielem"

Kampanią negatywnie zaskoczone są władze Krakowa.

- Specjaliści od reklamy tej linii lotniczej słabo przygotowali się do tego zadania, bo posłużyli się stereotypowymi wyobrażeniami o naszym kraju sprzed lat - mówi Iga Chylicka z biura prasowego Urzędu Miasta Krakowa.

Przedstawiciele przewoźnika bronią się, że spot jest częścią większej kampanii i znacznie więcej informacji na temat Krakowa zamieszczono na stronie internetowej. - np. zaproszenie do zwiedzania Wawelu czy spacer po Rynku Głównym. Spot wywołał oburzenie głównie mieszkańców Krakowa. Część z nich chce wysłać do American Airlines list protestacyjny. 

Specjaliści od marketingu nie są tak stanowczy w ocenach:

- Kiedy z dumą mówimy, że Belveder to globalna, ale polska marka wódki, że nasze tradycje wódczane nie są mniejsze niż rosyjskie, kiedy zapraszamy zagranicznych gości do Muzeum Wódki w Warszawie, a potem na przyjacielski kieliszek z zakąską, jesteśmy dumni. A kiedy ktoś tę tradycję zauważa i pokazuje jako - dodatkową przecież - atrakcję wizyty w Krakowie, mamy się obrażać? To jakaś schizofrenia - komentuje dla "Wirtualnych Mediów" Bartosz Gomółka, szef strategii w agencji BBDO Warszawa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohol RSS ALERT    /    Kraków RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • szkoda 2019-08-21 10:18:28
    Ludziom się po#$!$!@ w głowach i tyle
  • K1 2019-09-16 21:14:57
    Dokładnie jak napisali przedmówcy. Kraków jest miastem turystycznym, powinien podziękować za darmowa reklamę.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.225.194.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.