Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Andrzej Szumowski: Wódka przynosi Polsce splendor i pieniądze

- Wódka to produkt jak każdy inny, który przynosi Polsce splendor i pieniądze. Dlatego dla jej promocji zrozumienie i wsparcie ze strony dyplomacji jest jak najbardziej pożądane i oczekiwane - mówił mówił Andrzej Szumowski prezes Stowarzyszenia Polska Wódka i Przewodniczący Rady Głównej ZP PPS podczas III Kongresu Branży Spirytusowej w Warszawie.

Andrzej Szumowski: Wódka przynosi Polsce splendor i pieniądze
Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka (PVA)

Podczas jednego ze swoich wystąpień w trakcie Kongresu Szumowski wspomniał o inicjatywach podejmowanych w przeszłości przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych, które służyły promocji nie tylko polskiej gospodarki, ale także branży rolno-spożywczej i polskich alkoholi.

- Wiemy, że dyplomacja ekonomiczna jest istotnym elementem działań służby zagranicznej. Trudno mi sobie wyobrazić spotkanie dyplomatyczne w polskiej ambasadzie bez serwowania polskich narodowych trunków w tym polskiej wódki - dodał.

Jak przypomniał przewodniczący Rady Głównej ZP PPS, we współpracy z MSZ rozpoczął się program "Akademia dyplomatyczna polskiej kuchni i wódki" adresowany do korpusu dyplomatycznego akredytowanego w Warszawie.

- Ruszyła już dziewiąta edycja tego wydarzenia z udziałem m.in. Karola Okrasy, który we współpracy z Polską Wódką dzielnie promują polską kuchnię. Pamiętam jak w wigilię 10. rocznicy wejścia Polski do Unii Europejskiej w Brukseli odbywała się wielka gala. Z tej okazji wydawano wielką ucztę. Mówiłem moim kolegom, że czeka ich fantastyczna kulinarna fiesta. Niestety, polska wódka była jednym polskim produktem serwowanym na tym wydarzeniu, ponieważ dwie polskie ambasady podjęły decyzję, aby podać gościom potrawy kuchni...tajskiej - dodał.

Szumowski zaproponował, że aby zmniejszyć quasi-negatywny odbiór polskiej wódki, oficjalni goście MSZ powinni być podejmowani w Muzeum Polskiej Wódki, które powstaje na warszawskiej Pradze.

- Kiedy książę Karol przybył do Polski to podczas przyjęcia na tacy miał otrzymać szkocką whisky. Także kiedy królowa Elżbieta odwiedziła niedawno papieża Franciszka to książę Filip z dumą prezentował butelkę szkockiej whisky. Królowej brytyjskiej korona z głowy nie spadła. Dlatego dla promocji polskiej wódki zrozumienie i wsparcie również ze strony dyplomacji jest jak najbardziej pożądane i oczekiwane - podsumował Szumowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Szumowski RSS ALERT    /    Kongres Branży Spirytusowej RSS ALERT    /    alkohole mocne RSS ALERT    /    whisky RSS ALERT    /    polska wódka RSS ALERT    /    polska wódka na świecie RSS ALERT    /    ZP PPS RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy RSS ALERT    /    MSZ RSS ALERT    /    Ministerstwo Spraw Zagranicznych RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • życzliwy 2016-07-18 07:17:40
    Taki wywiad to wstyd od pierwszego zdania, w którym wódkę nazywa się produktem jak każdym innym.
  • woj 2016-07-25 13:30:36
    że co??? że wódka przynosi Polsce...splendor??? splendor to Polsce przyniósł Jan Paweł II

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.225.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.