Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Anheuser-Busch InBev podała wyniki za IV kw. i cały rok 2017, są wzrosty

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-03-2018, 10:43
Anheuser-Busch InBev podała wyniki za IV kw. i cały rok 2017, są wzrosty
fot. Shutterstock

Anheuser-Busch InBev opublikował wyniki za czwarty kwartał ubiegłego roku oraz za 2017 rok. Grupa zwiększyła sprzedaż wolumenową, przychody, a także zyski. Połączenie z SAB Miller przyniosło duże synergie i oszczędności kosztowe.

AB InBev poinformował również, integracja biznesowa i połączenie z SAB Miller przyniosły w 2017 roku efekty synergii i oszczędności w wysokości 1,304 miliarda USD, z czego 381 mln USD zostało zrealizowanych w IV kwartale 2017.

- Od sierpnia 2016 r. osiągnęliśmy 2,133 miliarda USD z oczekiwanych synergii i oszczędności kosztowych w wysokości 3,2 miliarda USD – informuje AB InBev.

Grupa AB InBev podała, że jej przychody w całym 2017 roku wzrosły o 5,1 proc. do 56,44 miliarda USD oraz o 8,2 proc. w IV kw. 2017 r. do 14,6 miliarda USD. W przypadku przychodów na hektolitr wzrost wyniósł 5,1 proc. w roku 2017 i 6,6 proc. w 4 kw. 2017 r. Zasługą jest m.in. globalna premiumizacja i inicjatywy zarządzania przychodami.

Sprzedaż wolumenowa ogółem wzrosła o 0,2 proc. do 612,57 miliona hektolitrów w całym 2017 roku, z czego wolumeny piw własnych wzrosły o 0,6 proc., a wolumeny napojów innych niż piwo spadły o 3,1 proc. W IV kw. 2017 r. sprzedaż wolumenowa wzrosła o 1,6 proc. do 145,98 miliona hektolitrów, z czego wolumen piw własnych wzrósł o 2,3 proc., a wolumen napojów innych niż piwo spadł o 3,6 proc.

AB InBev podaje też, że łączne przychody trzech globalnych marek grupy, czyli marek Budweiser, Stella Artois i Corona, wzrosły o 9,8 proc. w 2017 roku i o 17,8 proc. w IV kw. 2017. Poza swoimi rynkami krajowymi, przychody globalnych marek wzrosły o 16,8 proc. w roku 2017 oraz o 29,0 proc. w samym IV kw. 2017.

Zysk EBITDA wzrósł o 13,4 proc. w 2017 roku do 22,084 mld USD, dzięki silnemu wzrostowi przychodów i zwiększeniu efektów synergii. Marża EBITDA wzrosła o 288 punktów bazowych do 39,1 proc. w 2017. W IV kw. 2017 EBITDA wzrosła o 21,0 proc. do 6,19 mld USD, a marża EBITDA wzrosła o 446 pb. do 42,4 proc.

Raportowany znormalizowany zysk przypadający akcjonariuszom AB InBev wzrósł o 64,2 proc. do 7,97 mld USD w 2017 roku wobec 4,853 mld USD w 2016 roku, dzięki silniejszemu wzrostowi przychodów i efektom synergii. Raportowany znormalizowany zysk przypadający na akcjonariuszy AB InBev w samym IV kw. 2017 r. wzrósł o 123,5 proc. do 2,05 miliarda USD z 919 milionów USD w IV kw. 2016.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 166) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.