Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Aplikacja mobilna wspomoże i wydłuży sezon dla piwa w małych sklepach

  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 06-09-2017, 14:32

Im wyższa temperatura na zewnątrz, tym więcej piwa kupują i konsumują Polacy. Chłodne wakacje oznaczają niższe przychody dla wielu branż - tracą zarówno producenci, jak sprzedawcy. Ci ostatni nie muszą już jednak zaklinać pogody, by przyciągnąć klientów do swoich sklepowych lodówek. Z pomocą przychodzi im mobilna technologia.

Zmieniać mogą się preferencje klientów, co do jego smaków czy gatunków, ale piwo jest niekwestionowanym liderem wśród napojów alkoholowych kupowanych przez Polaków. Pijemy je ze smakiem, towarzysko lub jako dopełnienie relaksu. Ci, którzy badają nasze gusta i trendy konsumpcyjne, twierdzą, że coraz chętniej sięgamy po te o obniżonej zawartości alkoholu lub całkowicie go pozbawione.

- Lubimy też nowości - ciekawe smaki, piwa kupażowane, limitowane kolekcje.  Oczywiście na sklepowych półkach i w naszych koszykach niepodzielnie królują lagery, ale rynek się zmienia i otwiera na potrzeby konsumentów. A ci coraz chętniej eksperymentują i sięgają po ofertę piw kraftowych. Trend ten wykorzystują również wielkie browary - stąd również u nich coraz więcej ciekawych nowości – mówi Maciej Hojszyk, dyrektor marketingu i rozwoju sprzedaży Eurocash Alkohole.

A co jeśli gorącej ofercie nie towarzyszą wysokie temperatury? Deszczowe i chłodne lato to złe wieści nie tylko dla branży turystycznej, ale również dla detalistów. Dwie trzecie Polaków kupuje piwo w małych, lokalnych sklepach. A im mniejszy sklep i stojący za nim kapitał, tym większe problemy wynikające ze zwolnienia obrotów. Konkurencja również przysparza problemów - niezależnym i małym sklepom trudno rywalizować z gigantami.

- W branży piwowarskiej mówi się, że słońce jest najlepszym sprzedawcą. W miesiącach letnich sprzedaje się nawet o 60% piwa więcej, niż w miesiącach zimowych. Z kolei zimne lato to straty trudne do odrobienia - następna okazja zdarzy się dopiero za rok. Tego lata pogoda nie rozpieszczała ani konsumentów, ani detalistów. Ale ci drudzy nie muszą jednak być bezradni. Obecnie do dyspozycji mają nowoczesne i proste w obsłudze narzędzia wspierające sprzedaż, które pozwalają przyciągnąć klientów tym co lubią jeszcze bardziej niż słońce czyli promocjami - mówi Maciej Hojszyk.

Jednym z nich jest Drinco, aplikacją mobilną z kuponami promocyjnymi, przeznaczoną zarówno dla sprzedawców, jak i konsumentów.

Cena wyróżnia 

Lubimy promocje i nie wstydzimy się tego. Wraz z rozwojem mody na racjonalne gospodarowanie dochodami i gromadzenie kapitału coraz więcej osób szuka ulubionej marki w atrakcyjnej cenie. Do tej pory w wykorzystywaniu tego trendu prym wiodły sieci dyskontów i hipermarketów. Ale największe promocje można znaleźć w sklepie za rogiem.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 477) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH