Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Aż 8 na 10 Polaków przyznaje, że nasza wiedza o winie jest właściwie żadna

  • Autor: portalspozywczy.pl/TNS Polska
  • Data: 30-09-2013, 14:01
Aż 8 na 10 Polaków przyznaje, że nasza wiedza o winie jest właściwie żadna
Jedynie co dwudziesty Polak potrafi podać po jednej odmianie białych i czerwonych winorośli fot. PTWP

Wino zyskuje w naszym kraju coraz większą popularność, a dynamika jego spożycia rośnie w szybkim tempie, jednak aż 8 na 10 Polaków przyznaje, że nasza wiedza o winie i kulturze jego picia jest niemal żadna. Nie mamy bowiem tradycji winnych, lub jest zupełnie podstawowa, ograniczona do znajomości kilku najważniejszych zasad - takie wnioski płyną z badania TNS Polska przeprowadzonego na zlecenie Lidl Polska.

Z badania TNS, przeprowadzonego w sierpniu, wynika, że tylko 1 proc. polskiego społeczeństwa twierdzi, że wiedza Polaków o winie i kulturze winnej jest specjalistyczna i bardzo rozległa, a 4 proc sądzi, że jest na porównywalnym poziomie w stosunku do innych krajów. 

Jak wskazuje badanie, jedynie co dwudziesty Polak potrafi podać po jednej odmianie białych i czerwonych winorośli. Najczęściej wymieniane białe odmiany to Vermouth i Moscato, a czerwone to Cabernet i Merlot.

Dobre wino według pełnoletniego Polaka

Biorąc pod uwagę srogą ocenę Polaków dotyczącą stanu prezentowanej wiedzy, dobre wino dla 24% Polaków to takie, które rekomenduje specjalista. Dwoma kolejnymi kryteriami, jak niemal zawsze w FMCG, jest cena. Tyle tylko, że w tym temacie hołdujemy skrajnie różnym opiniom.

Na 22% Polaków, którzy twierdzą, że im wino jest droższe, tym jest lepsze, przypada niemal tyle samo osób (20%), według których dobre wino kosztuje między 10 a 20 zł. Inne atrybuty dobrego wina wskazywane przez Polaków to także: zaznaczony region pochodzenia (16%), wyraźnie zaznaczona odmiana winogron (10%), słodki smak (9%; zdecydowana większość kobiet), atrakcyjnie wyglądająca etykieta (8%), wysoka zawartość alkoholu (6%), sprzedaż w drewnianej skrzyneczce (4%; głównie wabik dla panów).

W rzeczywistości jednak, kupując wino najczęściej eksperymentujemy. Co czwarty badany wybiera wino, które zainteresowało go w miejscu sprzedaży. 19% z nas to tradycjonaliści, sięgający wyłącznie po kilka wypróbowanych win. Kolejno 14% i 8% to ci, którzy przy wyborze wina ufają innym osobom - sprzedawcom lub znajomym, a tylko 4 na każde 100 osób kupujących wino wybiera te, które są akurat w promocji.

Czy potrafimy serwować wino?

Serwowanie wina to bardzo ważny aspekt, który wpływa na smak i aromat trunku, jednak tylko co czwarty Polak zdaje sobie sprawę z tego, że kształt kieliszka ma wpływ na pełne wydobycie aromatu wina. Aż 32% badanych nie wie, dlaczego kieliszki do białego i czerwonego wina się różnią, a kolejne 30% nie umie tego wytłumaczyć. 5% uważa nawet, że za wszystkim stoją marketerzy, każąc nam kupować dwa rodzaje kieliszków.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH