Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: Internauci polecają dyskonty jako ciekawe źródło ofert win

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 09-05-2013, 10:55

Firma Replise Poland, oferująca specjalistyczne rozwiązania do badania, analizy i monitoringu treści w Internecie przygotowała raport na temat wina w Sieci. Badanie zostało opracowane we współpracy z winemedia.pl, agencją marketingu i wsparcia sprzedaży wina i produktów około winiarskich.

Badanie zostało przeprowadzone na podstawie analizy wzmianek pojawiających się na temat wina w okresie od 01.04.2012 do 31.03.2013 roku. Silnik Replise przeanalizował treści pojawiające się na kanałach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, a także na blogach, forach internetowych i portalach newsowych. Uzyskano 90 000 wzmianek na temat wina.

Dzięki przeprowadzonemu badaniu otrzymano informacje na temat najpopularniejszych kanałów dyskusji używanych w kontekście win. Najczęściej wykorzystywane są blogi, na których znajduje się około 37 proc. wszystkich treści związanych z winem. Kolejnym kanałem, również często używanym do dyskusji, jest Facebook, za pośrednictwem którego opublikowano 33 proc. wzmianek. Dość popularne były również fora internetowe, z których uzyskano ok. 20 proc. wszystkich wyników. Na podstawie przeanalizowanych wzmianek uzyskano także szczegółowe insighty dotyczące wina i sklepów, za pośrednictwem których dokonuje się zakupów tego trunku.

Najczęściej dyskutowano o winach czerwonych (53 proc.) i białych (45 proc.), podczas gdy tylko drobna część dyskusji dotyczyła win różowych. Najpopularniejszymi szczepami win czerwonych, które wspominano w dyskusji, były kolejno Cabernet Sauvignon, Pinot Noir oraz Merlot. Z win białych najczęściej dyskutowano na temat Chardonnay, Sauvignon Blanc oraz Riesling. Najpopularniejszymi markami wina w Sieci było Carlo Rossi, które pojawiało się w 45 proc. dyskusji, następnie Fresco - 12 proc., Barefoot - 9 proc., Sophia - 7 proc. oraz El Sol - 5 proc.

Badanie dotyczące wina w sieci pokazało znaczącą rolę dyskontów, które bardzo często są polecane przez internautów jako źródło ciekawych ofert. Najpopularniejszymi sklepami w dyskusji okazały się: Biedronka, którą polecano wśród 32 proc. wszystkich wzmianek, Lidl, który popierało 24 proc. internautów, oraz Tesco z 13-sto procentowym poparciem. Dyskonty zyskały swoją popularność w sieci dzięki organizowanym przez nich festiwalom win, w trakcie których alkohol jest sprzedawany w niższej cenie, co umożliwia większy wybór.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.